Daca e contactul pus, ABS, ESP si Airbag sunt active.
Inclusiv servofrana, stocheaza vacuum suficient cat sa opresti masina de tot, cu forta de apasare mica. Abia la 2-3 pedale dupa oprirea motorului, devine incredibil de tare pedala.
"iiiiiiiiiiiiiiiiiiichcchchchchhhhhhh"
Iar de la volan, un "chrrrhhrrrhrrrrrhrrrr" intermitent, de la ABS.
Cand ai un obstacol apesi doar frana. Ambreiajul si schimbatorul nu le atingi ca pierzi timp pretios.
Dar dacă se oprește motorul, sistemele de siguranță ale mașinii mai funcționează?
Evitarea folosirii franei de picior, nu e deloc o metoda buna de intretinere. Eu am un condus daunator pentru uzura franelor, folosesc foarte mult frana de picior, inclusiv la vai lungi, tin piciorul mult pe frana. As putea spune ca mananc placute de frana pe paine. Insa intotdeauna am avut frane impecabile la ITP (fara nici un piston blocat/conducte invechite ori aer), si nu am ovalizat niciodata discurile.
Alte cunostinte, inclusiv taica-miu, evita folosirea franei de picior, fac multa frana de motor, iar rezultatele sunt astea: intra aer in instalatie, se blocheaza pistonase, iar un prieten din categoria asta, tot reuseste sa ovalizeze discuri noi in 10. 000km, indiferent de calitatea acestora.
Cu frana de mana la fel: o trag la orice oprire, inclusiv iarna (rareori mi-a ramas blocata cativa metri la blocare), si nu am avut probleme cu ea. Cei care nu prea o folosesc, se trezesc cu cablu rupt, ori ruginit (blocat), sarit de pe ghidaje, etc.
Functioneaza pana la ultima suflare.
Daca vrei sa nu-ti moara motorul este suficient sa apesi ambreiajul in ultima clipa.
Pai nu mai functioneaza, da nici eu nul ridic ambreiajul pana nu vad ca se opreste de tot masina
Daca e contactul pus, ABS, ESP si Airbag sunt active.
Inclusiv servofrana, stocheaza vacuum suficient cat sa opresti masina de tot, cu forta de apasare mica. Abia la 2-3 pedale dupa oprirea motorului, devine incredibil de tare pedala.
Pai, eu ma duc pana in 80 la ora si in 3 secunde pun frana si ma opresc.
Eu fac frana de urgenta așa, sunt in a 5, cu 80 la ora apare un obstacol, calc ambreiajul bag a doua, calc frana ridic ambreiajul si e cea mai buna frana sa nu rămâie dara pe asfalt