Fiecare dealer evalueaza dupa propria metoda.
De exemplu, un dealer de mașini noi pentru care am lucrat, folosea la evaluarea masinilor luate la buyback un site specializat, in care introduci toate datele mașinii si care in functie de preturile practicate pe site-urile de vanzari masini (cum e mobile.de) iti returnează valoarea de piata a masinii evaluate.
Fata de valoarea returnata de acel site isi lua o marja de profit (cca 12%), scadea costurile aducerii masinii la starea optima pentru vanzare (mici lucrari de tinichigerie si mecanica, componente si accesorii lipsa, curățare tapițerie samd), iar valoarea rezultata era pretul pe care il oferta clientului pentru masina rulată le care dorea sa o dea ca avans la mașina nouă.
Piața dictează asta. Pe scurt: cererea și oferta. Ele se intâlnesc de ex, in piață sau pe olx
Prețul iar nu valoarea. Un dealer ia mașina din fabrică la un preț. La asta el adaugă profitul lui,
Când își vinde mașina un particular se orientează la prețul pieții din acel loc și acel moment.
Sunt mai multe lucruri de luat in considerare, cand iti faci pretul.
Cele mai importante ar fi:
1. pretul cerut in medie, pe olx, autovit si in targuri, pe acelasi model
2. zona/alternativele
3. cererea pentru modelul respectiv
4. numarul de km si starea.
Un Golf 4 1.9 TDI ALH costa vreo 500 euro in Bucuresti, unde lumea nu e chiar saraca, si nu se mai uita la o asemenea antichitate (cererea spre zero). Daca te duci in Suceava, vinzi acelasi golf cu 1500-1800e, ca e plin de saracii care se uita la ele ca la avioane, impresionati de faptul ca are piese ieftine (lichidare stoc) si merge cu motorina de ocazie, din recipiente dubioase.