anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Cum e corect sa calc frana la masina?
1 ambreaj+frana
2 frana+ambreaj
3 frana
4 scot pe liber si frana
5 funda happy

Răspuns Câştigător
| rossi46 a răspuns:

Depinde de situatie si de stilul de condus pe care il ai. De exemplu: daca rulezi cu 20 de km/h si in 10 m trebuie sa opresti la stop, atunci apesi prima data ambreiajul si apoi calci frana in timp ce scoti din viteza. Daca te afli pe autostrada, rulezi cu 130 km/h si te apropii de un alt automobil ce ruleaza cu 110 km/h atunci nu trebuie decat sa calci frana reducand putin viteza, fara ambreiaj pentru ca nu necesita o schimbare in cutie(asta in cazul in care nu ai cum sa il depasesti fara sa mai franezi). Daca esti singur pe strada si mai ai 50-100 m pana la un semafor pe care il vezi rosu, poti sa apesi ambreiajul, scoti masina din viteza si sa o lasi sa se apropie de semafor, franand treptat cu masina pe liber pana la oprire.

13 răspunsuri:
| FurtunaDiesel a răspuns:

La automobile ambreajul calcat si apoi frana, la camioane e bine sa folosesti frana de motor fiindca au greutate in spate, daca nu este aglomerat poti scoate pe liber si frana, daca esti intr-un oras ca Bucurestiul freci prea mult cutia sa tot scoti si sa bagi in viteza!

regis
| regis a răspuns:

Ca incepator, este indicat sa calci ambreiajul si apoi frana. Cu timpul vei invata sa "simti" masina si sa inversezi ordinea, corect fiind sa apesi intai frana si abia cand este nevoie si ambreiajul. La franarea brusca, de urgenta, se apasa concomitent ambele pedale.

| mgtow a răspuns:

Cel mai bine e sa scoti in punctul mort si sa franezi sau apesi ambriajul si franezi. Metoda cu punctul mort e mai practicabila aia daca cunosti masina pentru ca tu trebuie sa stii dupa ce franezi in ce viteza trebuie sa o bagi, motorul vorbeste si tu trebuie sa stii sa interpretezi. Daca apesi ambriajul si franezi apoi tu nu schimbi viteza poate sa coboare multe revolutii si sa racaie ceea ce nu face bine motorului.

| Angel0 a răspuns:

In aproape toate situatiile este recomandat sa calci intai frana.
Nu se scoate pe liber masina in timpul mersului sau mai grav in timpul franarii.

| Angel0 a răspuns:

@Rosii 46
Intreaba si tu un sofer.Ambreiajul se calca intotdeauna ultimul, si cat mai tarziu posibil. Poti sa-mi dai cati stupizi vrei, o sa-mi dai oricum dreptate cand o sa inveti sa franezi cum trebuie.

| razzvan27 a răspuns:

Ambreiajul nu se calca decat cand schimbi viteza sau opresti. daca esti in merscalci frana pana ajunge cere motorul treapta mai mica.calcand ambreiajul se mareste distanta de franare deoarece nu folosesti doar frana de serviciu fara frana de motor.

| Broadband a răspuns:

Faci frana de motor
daca esti in viteza a 4-a (sa zicem) ai 80 la ora, pisti un pic frana pana si dai a 3-a( atentie sa nu ai viteza mare cand dai a 3-a ca spargi motoru)
mai pisti un pic frana si dai a 2-a
si dupa daca vrei sa opresti de tot calci ambreaju la blana si frana.
iti spun cum ma invata pe mine ala la conducere.
da eu de multe ori calc ambreaju si pun frana pana se opreste masina, si dupa scot din viteza.

| Broadband a răspuns:

Si daca ramai fara frane
valabil astia cu scosu pe liber
ce faci
mai ai o sansa daca o lasi in viteza,
frana de motor

| Sebby a răspuns:

5

| PetreConstanta a răspuns:

Frana se apasa si cd este in viteza Daca vrei pentru punct mort Ambreaj si scos din viteza la punctul mort sau alta viteza Nu stiu ce anume vrei sa faci

| EmaS a răspuns:

Ambreiaj-frana ca oprirea sa nu fie brusca.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Ambreiaj -> Frana! Daca vrei sa n-ai surprizewinking

| Sorinaa_9752 a răspuns:

1. Ambreaj+ franahappy