Economic e sa nu calci frana restul e mit. Nu acceleratia consuma ci frana.
Adica te referi la faptul ca, odata ce ai pus frana, trebuie sa o iei de la capat, si sa ajungi la viteza dorita, si asta e de fapt ceea ce face sa creasca consumul?
Incepe sa ti se desfunde creierul dar greu. Cine te pune s-o iei de la capat? Aia e alta benzina decat ai aruncat deja. Baga la cap - In 300 de m acceleram de la 0 la 80/ora. Scoti din viteza pe liber. Teoretic pe un drum drept fara vant ar trebui sa parcurgem min 800 m dar pui frana. Deci - Cu un consum cu care trebuia sa mergi 1200 tu faci 300. Ai pus frana = ai aruncat in vazduh cca 2/3 din ce ai ars in moror. Adica faci cald in casa 1 ora si deschizi usa 2 ore. Ce prost de taran face asta? La datele din intrebare nimeni nu iti poate da un sfat util si oricum activitatile practice nu se pot invata din povesti, insumeaza multi factori.
Poti te rog sa argumentezi? Mersi.
Un sofer adevarat nu cere sfaturi pe internet despre cum sa conduca masina,o conduci cum simti tu, trebuie sa o simti masina, nu sa ceri sfaturi pe internet, si stai linistit ca ori cum ai conduce, tot consuma
Daca nu turezi masina, consuma mai putin. Este mai bine in trapta a patra cu 2000 - 2500 turati decat cu trapta a treia cu 3000 de turatii.
La 3000 rpm (mai ales la motoarele Diesel) motorul este deja destul de ambalat. Cu cat ambalezi motorul mai tare cu atat consuma mai mult si se deterioreaza mai repede.
Nu ai dreptate aici. La mine turatia la care imi simt toti caii putere este de 3500. la 3000 de ture dieselul nu se chinuie deloc...
Delocimportant : varianta I. la mine in treapta a treia la 60 de km pe ora instantul imi arata 4-4.5 consum. iar in treapta a patra la 70 creste cu 1 l consumul.
| Popescu_Eugen_1964 are dreptate. incearca acolo unde iti permite situatia sa folosesti frana de motor sau sa nu stai foarte aproape de cel din fata astfel incat atunci cand el franeaza tu sa nu fii nevoit sa calci brusc frana. adica sa reduci foarte mult. atunci tu o sa reiei procesul de accelerare sa ajungi la viteza dorita => consum mai mare.
Motoru ala nu e facut sa-l exploatezi numai la turatie de putere maxima, ca il pui pe butuci in 100.000 km.