In functie de masina iti adaptezi si plecarea de pe loc.
Eu m-am obisnuit sa le 'incerc' cuplul doar din ambreaj, la relanti, si cand e nevoie le ajut din acceleratie.
Am observat insa, cand ma grabesc si primesc pe mana o masina oarecare, accelerez si apoi ridic ambreajul, ca sa plec din prima bine... Apoi, la inca 2-3 debreieri, vad unde cupleaza ambreajul, si fac plecarile din ce in ce mai bune, fara sa turez motorul in gol.
Daca nu ai suficient exercitiu si te chinui cu ambreajul, e mai usor sa te inveti plecand usor, la relanti. In momentul in care turezi motorul inainte, cand ajungi cu ambreajul la punctul la care incepe sa plece, va smuci.
Lasi ambreiajul pana simti ca cupleaza si cam in acelasi timp in care simti ca a cuplat ii dai si gaz.
depinde si de masina, la unele mai trebuie si turat putin dar ideea nu e sa turezi ca la curse ci sa simti cat trebuie sa apesi acceleratia.
ai nevoie sa te joci putin cu pornirile pana intelegi la nivel de executie nu doar mental.
A doua varianta, apasarea acceleratiei se face concomitent cu ridicarea ambreiajului.
prima varianta o folosesti doar la plecarea in rampa
Depinde de masina, depinde de motorizare, depinde de sofer. Corect este sa gasesti un echilibru (sa nu pleci ca un mosneag cu motorul subturat dar nici sa-i dai sa scartaie)