Schimba setarile din computerul care gestioneaza motorul, obtinandu-se de obicei un plus de putere de 15-40%.
Puterea poate varia destul de mult atunci cand schimbi anumiti parametrii, fiecare motor fiind optimizat pentru un anumit raport de eficienta, dar nu se poate da o cifra exacta decat strict pe un anumit motor. La Mercedes Sprinter de exemplu, vei intalni la aceeasi motorizare de 2148 cmc, 109 CP sau 150 CP, asta din fabrica, fara nicio modificare.
Plusul de putere cu greu poate fi obtinut prin chiptuning din altceva decat din imbogatirea amestecului carburant-aer, dupa cum un consum mai mic va implica automat o reducere de putere. De aceea consumul mai mic este de preferat sa se obtina din alti factori de influenta, principalul fiind stilului de condus.
Atunci cand se modifica puterea motorului, trebuie sa se tina cont insa si de celelalte componente, care ar putea fi suprasolicitate, de exemplu ambreiaj, cutie de viteze, planetare.
Pentru a mari puterea ii pui chip, insa asta nu face deloc sa scada consumul din contra, creste considerabil si consumul si uzura motorului. Ca sa faci economie la combustibil, iti cumperi cauciucuri special facute pentru asta, cum sunt Continental Eco Contact sau Michelin Energy Saver si apoi inveti sa schimbi viteza astfel incat sa nu umbli subturat ori supraturat prea mult. Cel mai bine ar fi sa exersezi asta daca ai la masina computer de bord care-ti afiseaza consumul. Te potolesti imediat daca vezi ca atunci cand ii dai talpa, iti apare un consum de 14L/100km ei, ziceam si eu. Cel mai bine pentru toata lumea e sa lasi motorul asa cum "l-a facut mama lui". Acum tine de tine daca asculti sfatul meu sau nu.
Da se poate cind seama si cate supape ai pe cilindru consumul nu creste cu mult
Pe langa modificari la electronica (amestec carburant aer) se pot face si modificari mecanice ( largit galerii admisie+ evacuare marit supape...)
Nu conteaza cum o fac, conteaza ca fac gresit ceea ce fac.Nu sunt mai inteligenti decat cei care l-au construit.Si in fabrica ar putea sa-i imbunatateasca performantele dar nu o fac.Asta pentru ca un motor, ca si multe alte lucruri nu trebuie folosit la capacitatea maxima. Daca mai ai nevoie de el...