Dinamometrul este un instrument pentru masurarea fortei. Constructia sa se bazeaza pe proprietatea ca exista o relatie de proportionalitate directa intre valoarea alungirilor unui resort si taria (mai exact intensitatea) fortei care deformeaza acel resort.
Dinamometrele sunt etalonate in newtoni si sunt gradate in zecimi de newtoni. Sper ca te-am putut ajuta.
Fiind la categoria Auto & Moto se refera la Dyno Test ca si dinamometru, nu dinamometrul fizic. Are 2 roti in fata si 2 roti in spate, care se ivnart in directie opusa rotilor masinii, mergi cu masina pe acele roti si vede vitea maxima, vede acceleratia, cat de repede ajunge de la 0 la 100 de km pe ora, in functie de greutatea masinii adica greutatea care apasa pe role, masina fiind pe ele, iti cere greutatea soferului sa o introduci din tastatura, si apoi iti calculeaza forta masinii, face grafice si asa mai departe in functie de greutatea masinii, viteza de varf si acceleratia de la 0 la 100 de km/h, si iti da viteza maxima pe Dyno si viteza maxima pe drum fiindca pe drum ia mai putin ne fiind aderenta perfecta pe asfalt ca pe Dyno si fiind si vantul care da o oarecare frecare intre masina si aer!