Debinde de 'bobina'. Astea noi, din cate stiu eu, nu mai au bobinaj.
Cele vechi, cu bobinaj, cum au Daciile 1310 sau benzinarele precum Golf 2/3, Astra/Kadett mai vechi de 2000, aveau bobinaj in bobine, iar cand se ardea, in majoritatea cazurilor, slabea puterea cand era motorul cald, si cel mai bine simteai cand incercai sa urci o panta. Daca opreai motorul cald, mai ales vara, si incercai apoi sa il pornesti, pornea greu sau chiar deloc, iar bobina frigea.
Insa masinile de acum nu mai au bobina in adevaratul sens al cuvantului, deci simptomele astea nu prea mai apar; cand te lasa o bobina de asta, pur si simplu ti se opreste motorul, sau daca ai noroc, incepe sa dea rateuri inainte.
La multe masini cu bobine individuale, cand se arde una din ele, nu mai functioneaza nici una.
Asta face masina mea da rateuri, am sucit fisele in bobina am apasat un pic pe ele si vad ca nu mai da asa de tare rateuri, ma gandesc ca poate ea merge dar nu mai merge cum trebuie mai pe scurt are inceput de sfarsit, si poate nu mai trece din bobina curentul cum trebuie?
Te poti uita la scanteie, scotand cate o fisa de pe bujie, si tinand-o apropiata de o parte metalica a motorului, in timp ce alta persoana da la automat.
Scanteia ar trebui sa fie alba/albastruie. Daca e galbena-rosiatica, inseamna ca e prea slaba, si de vina poate fi bobina.
Ai putea sa schimbi si fisele, cand sunt prea coapte apar simptomele astea, rateuri si putere slaba de la o anumita turatie. Trage bine la turatii joase, "tuseste" daca incerci sa o turezi.
Am schimbat fisele si bujiile, cand scot fisa din bobina una dintre ele nu se vede scanteia, ma gandesc ca poate trece curentul dar nu atat de bine cum trebuie asta e ceea ce cred eu, pentru ca dupa ce am schimbat fisele si bujiile amers bine cam 400-500 km apoi a inceput sa tusasca iar dar asta in timp ce merg, dar parca si atunci cand e motoru cald si stationez cu motorul pornit parca sa zic ca simt asa cum mai da cate un rateu
Si altceva prima oara cand am patit asta mergeam cu ea turata casa pot ajunge cu ea acasa si mi s-a aprins in bord martorul cu benzina ne arsa din esapament!?
Probabil e defecta bobina, mai ales daca are cate o bobina pentru fiecare cilindru in parte.
Vezi daca se poate inlocui doar bobina defecta; eu am schimbat la Opel si VW, au bobine individuale, insa sunt turnate toate la un loc, nu poti schimba decat tot ansamblul, si costa de la 300 de lei in sus.
Lafel e si la mine, dar acuma ce sa fac sa o mai duc la tester ca sa fiu sigur ca aia e? sau sa o schimb direct si vad daca mai face si daca nu inseamna ca aia a fost?
Nu stiu daca apare bobina defecta pe diagnoza, dar poti incerca.
Diagnoza e mai ieftina decat bobina, totusi... Dar s-ar putea sa le faci pe amandoua.
Schimb bobina si daca tot mai face asa merg cu ea la diagnoza
Motorul functioneaza intrerupt, nu se mai tureaza corect dupa o anumita turatie.
Merge asa cu intreruperi "in suturi " nu neaparat cand sta pe loc dar in mers... face cam urat de ex cand dau a 3a face ca o rabla
Treaba e ca am shcimbat bujiile vreo 400-500 de km nu a facut nimic... dupa a inceput iar sa faca la fel
Posibil sa fie si fisele de vina, nu neaparat bobina de inductie.
SyBy92 întreabă:
Stanmariusvasile întreabă: