Mai exista o varianta se numeste Hill assist, pentru cine are e foarte misto functia asta
Trebuie sa iti cunosti bine masina, si mai ales ambreiajul. Aia cu frana de mana e varianta pentru o masina pe care o conduci prima data eventual... Trebuie sa stii punctul in care cupleaza ambreiajul, poate fi mai sus sau mai jos din cursa pedalei, in functie de masina, si eventual daca e rampa o ajuti si cu putina acceleratie, nu mult... incearca sa o tii la 1500 rpm ca e suficient.
Nu exista alta metoda, decat cu frana de mana si nu are importanta daca masina este pe benzina sau motorina.
Dar vai vai cum Ioneasca care se lauda pe aici ca are permis de 30 ani nu stie sa faca pornirea din panta decat cu frana de mana?
Doar daca motorul are suficient cuplu la relanti, o poti tine din ambreiaj pe loc, pana muti piciorul de pe frana pe acceleratie, sa pleci.
O metoda mai practica este sa lasi masina 20-30 de cm in spate, pana muti piciorul pe acceleratie, si sa faci plecarea. Adica sa nu-ti pese ca se duce putin in spate, nu ar trebui sa stea nimeni lipit de fundul tau.
Sau mai poti incerca sa tii frana cu calcaiul drept, iar cu varful sa accelerezi pentru plecare.
Lași ambreajul ușor până pe la jumătate, o să auzi altfel mașina și abia atunci accelerezi și pleci.
Pana la jumatate… unele prind mai jos, altele mai sus.
Bine acum și tu... se putea să nu corectezi?
Ma scuzi
Din ambreiaj asa cum se face corect. Nu varianta cu frana de mana e cea corecta.
Pai cum pornesti pe loc drept. Care e problema ca merge cativa centimetri in spate? Faza e sa nu te sperii sa o scapi in careva sau sa iti moara motoru. Eu tot benzina conduc si n-am folosit niciodata frana de mana in rampa.