In principiu, atunci cand sonda lambda nu mai functioneaza se aprinde un bec de avarie la bord, motorul functionand din acel moment intr-un regim de avarie. Acelasi martor se poate aprinde si din alte cauze, de aceea cel mai sigur este sa o pui pe tester.
Ar mai fi o varianta, dar numai pentru cei care se pricep: o demontezi si o incerci cu un aparat de masura. Sunt forumuri auto unde poti gasi valorile pe care trebuie sa le intoarca, in functie de modelul masinii.
Sonda lambada se poate verifica numai pe un tester auto, care intra in dotarea fiecarui atelier de reparatii auto.
Poti verifica sonda si acasa daca ai multimetru si o flacara deschisa. http://www.youtube.com/watchv=iXPdhai_5iE&feature=channel_page.
Prima este cea defecta pentru ca dupa ce a fost luat flacara multimetrul a indicat valoarea 0 imediat. Sonda este buna cand trec 3-4 sec. pana ajunge la valoarea 0. Nu trebuie cu orice roblema minora fugit la tester unde lasi o gramada de bani si nu garanteaza nimeni ca problema se rezolva.