Vezi cand pornesti motorul la rece uitate daca fumul e alb (inseamna ca motorul e curat) dar daca scoate fum albastru atunci inseamna ca e la pamant si consuma ulei.
Colegul de deasupra nu stie ce vorbeste; fumul alb e mai grav decat cel albastrui, pentru ca inseamna o cantitate si mai mare de ulei arsa (consumata). Insa atentie, sa nu fie abur.
Fumul albastrui poate fi de la ulei sau amestec prea bogat, iar fumul negru este numai de la amestecul prea bogat.
Ca sa depistezi un motor uzat, mai poti deschide busonul de ulei de deasupra motorului, sa vezi daca iese fum pe acolo. Daca iese fum (albastrui), motorul ala e in ultima faza, si n-ai ce circula cu el.
Cele mai bune metode sunt demontarea si examinarea bujiilor sau o calatorie de 100km cu masina, in zone intinse, unde o poti "calca" mai tare, adica sa tragi de ea ca in depasire. Te uiti apoi la ulei, sa vezi daca a scazut sau nu. Normal, dupa 100km n-ar trebui sa observi absolut nici o diferenta pe joja.
Pt linistea ta, intreaba un mecanic de la bmw sau mercedes si vezi ca zice ce ti-am zis eu
amaadina întreabă: