Nu iti poti da seama.
Nici macar cei din reprezentanta nu pot.
Exista insa cateva cai sigure:
-daca masina are carte service in original, si e de la unic proprietar
-daca s-au facut toate reviziile in reprezentanta, si gasesti masina in baza lor de date, dupa seria de sasiu (afli toate interventiile/reviziile, alaturi de data la care s-au facut, si kilometrajul masinii in acel moment).
Apoi, sunt multe indicii pe care le poti cauta, daca ai experienta, insa nimeni nu e atat de 'geniu', incat sa-si dea seama exact. Multe din indicii tin si de tipul de utilizare. De exemplu, daca te uiti dupa zgarieturile de sub manere:
-o masina condusa urban, cu o singura persoana (soferul), are zgarieturi doar la sofer; daca s-a intamplat sa aiba o mica tamponare in trafic pe usa soferului, e revopsita si are zgarieturi de 10. 000km, nu de 168. 000km, cati a facut masina.
-te duci sa vezi masina unui familist, care a tinut-o mai mult in garaj, si a facut 80. 000km cu ea, si e plina de zgarieturi sub manerele de la toate usile, pentru ca s-au jucat copiii in ea, in garaj.
Printre indicii:
-uzura volan, schimbator si pedale; multi se uita, putini inteleg (la Golf 4 toate au schimbatorul cu franjuri, de la 200. 000km, la Opelurile dupa 2004 nu se vede uzura pe schimbator nici la 500. 000km)
-presurile din interior; la o masina sub 100. 000km n-ai cum sa gasesti presurile originale gaurite sau foarte roase, de la picioare; si ar trebui sa fie presurile originale, nu de supermarket;
-uzura scaun sofer (majoritatea scaunelor tin minim 300. 000km, fara rupturi; pana la 200. 000km, nici macar roase n-ar trebui sa fie)
-transparenta farurilor (o masina sub 200. 000km trebuie sa aiba farurile clare, nu opace).
Oricum, multe detalii pot fi judecate doar de catre cunoscatorii modelului. Unele masini duc milionul de km, altele au probleme inainte de a face suta de mii.
Emanuel_Cocut_1999 întreabă: