Intri in masin dupa care:
-bagi cheia in contact;
-tragi frana de mana
-apesi ambreajul pana la fund(pedala din stanga)
-invarti cheia usor pana cad se aprind becurile pe bord(daca este masin disel astepti sa se stinga aproape toate becrile) invarti de cheie pana cand porneste;
-daca este masin pe benzina invarti de cheie pana cand pornsete(sari peste faza cu becurile de pe bord).
Ea spunea cum sa porneasca nu si cum sa intre. Faci cam asa:
- Apesi ambreajul si duci schimbat-orul de viteza in punctul mort adica pe liber, fara sa fie in nici o viteza;
- Dai contact;
- Astepti 5-7 secunde dupa ce ai pus contactul adica ai invartit cheia;
- Invarti de cheie si mentii asa pana porneste motorul;
- Apesi ambreajul blana iar;
- Bagi in viteza 1;
- Dai drumul la ambreaj cu viteza foarte mica, in acelasi timp apasand si acceleratia dar nu pana la podea, mai ponderat cu acceleratia.
Eu te sfatuiesc sa faci scoala de soferi si iti va explica soferul live mult mai bine ca sa intelegi perfect + ca vei fi mai in siguranta!
Daca ai cheia de ''contact'', faci cum ti-a spus ardnauxur 1961. daca nu, ...eu nu-ti spun, ca ma ia astia de la diicot[sau cum le-o zice]
Deschizi portiera.
Intri in masina.
Iti pui centura.
Bagi cheia in contact.
Scoti masina din viteza, adica, pui schimbat-orul la punctul mort.
Apesi ambreiajul pana la fund.
Invartesti cheia in contact.
Bagi in viteza I.
Eliberezi usor ambreiajul apasand, in acelasi timp, acceleratia.
Te opresti in primul pom care-ti iese in cale.
P.S: Lua-l-ar dracu' de robotel cretin! "schimbat-orul" nu se scrie cu liniuta!