In primul rand dai jos roata, dupa care franele, discul si planetara. De multe ori ai nevoie de scule speciale, pentru a demonta ceva la planetara, asta ca sa nu faca oricine acest lucru, cel mai indicat e sa gasesti un repair service manual pentru modelul tau. Acolo se explica in detaliu ce trebuie sa faci. Oricum, daca nu esti mecanic sau avizat, iti risti viata. La unele modele exista o catare, de asemenea este de multe ori si un simering acolo, care se poate deteriora, nu este ceva foarte simplu, dar daca totusi vrei sa incerci sa te descurci singur eu te ajut cu cea mai mare placere. Deci sa continuam: Desfaci piulita de fixare planetara, scoti stiftul de fixare a planetarei in pinionul planetar din cutie, scoti pivotul superior (preferabil cu o presa), scoti bieleta de directie, pozitionezi ansamblul butuc-disc-portfuzeta intr-o pozitie convenabila, scoti planetara din butuc, apoi din cutie si mergi cu ea la o menghina.
Fixezi planetara in menghina si, cu ajutorul unei surubelnite, scoti burdufurile. Iti mai trebuie un patent special pentru scos o siguranta (asemanatoare cu cea de la pompa de frana). Grija mare la galeti, daca ies de pe axele lor vor cadea acele de rulment (daca da, le pui cu mare grija la loc, pe toate, si e OK). Cureti vaselina veche, umpli burduful cu vaselina noua, fara impuritati si montezi burduful nou (Ai grija sa nu-l intepi cu surubelnita). Nu-mi aduc aminte exact toate etapele de demontare/remontare, dar nevoia te invata. Multa bafta!
In primul rand :
Ii trage spatele sau fata? Puntea motrice e independenta sau e cu punte rigida? Da niste detalii tehnice.
Daca e punte independenta, si are cuplaje cu bile. Trebuie ca una din bile sa iasa afara. Apoi toate bilele le scoti pe acolo si le bagi tot pe acolo. Daca are cruce cardanica, ce-l mia simplu e sa tai crucea cu flexu si o bagi pe cealalta noua. Daca e punte rigida, desfaci capacul planetarei de la roata si tragi planetara afara. e de fapt un ax canelat la ambele capete.
ovidiugu întreabă: