| bikesports2 a întrebat:

Cum se face aprinderea la motoarele pe benzina și diesel? Dau funda mulțumesc

6 răspunsuri:
| Frank51 a răspuns:

La intrebari din astea raspunsurile le gasesti la un simplu search pe google, mult mai detaliate decat aici.

La benzina, amestecul de aer-benzina este aprins de catre bujie, detonatia avand compresie foarte mica. La diesel amestecul de aer-motorina este compresat la aproximativ 30 de bari, presiune la care motorina se detoneaza singura, fara nevoia unei bujii. De fapt, este necesar undeva la 24 bari minim ca detonatia sa fie in regula la diesel.

| anonim_4396 a răspuns (pentru Frank51):

De fapt, unele motoare diesel, au si ele bujii, bujii incandescente happy

| Frank51 a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu unele, toate au bujii care ajuta la pornire. Eu am spus clar ca nu au nevoie de bujii pentru detonatie, ceea ce nu prea are legatura.

| GPA a răspuns:

La benzină scânteia duce la arderea amestecului aer-carburant. Explozia ce se declanşează forţează pistonul către în jos.

La diesel aprinderea se realizează prin compresie.
Pistonul urcă, se deplasează către punctul mort interior, comprimând gazele din cilindru. Prin compresie, temperatura gazelor creşte. În cazul motorului diesel, în urma injectării de combustibil în cadrul cilindrului şi comprimării amestecului aer-motorină, are loc aprinderea.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

La benzina prin scanteie, de la bujii, si la diesel, prin compresie, simplu.

| theforceofgood a răspuns:

La motoarele pe benzină, pornire se face cu ajutorul bujiilor care produc o flamă electrică care declansează explozia combustibulului din pistone. La diesel expozia se face prin formare unei presiuni atât de mare a motorinei din piston, care e presată de pistonu-ciocan, plus o temperatură ridicată din piston care declansează explozia puternică amotorinei. Și în caz de tempersturi scăzute, sau în primele secunde de pornire a motorului diesel există niste bujii incandescente la motoarele diesel care se aprind doar puțin timp.