Depinde ce motor ai, ce cauciucuri...
Cu un motor normal, te chinui sa faci plecarea, si strici multe, de la motor pana la planetare.
Cu un motor sport, faci plecarea din ambreaj aproape la fel, doar ca accelerezi mai multisor. Trebuie sa cunosti masina, sa stii cam cand rupe aderenta.
Cu Dacia 1.4, patinez in voie pe ud. Accelerez pana pe la 3000 in gol, si cand ridic ambreajul mai apas si acceleratia... Face oleaca de patinatura, si nici nu trag de ea.
Cu Astra 2.0T, ma chinuiam si la 100, ca atunci cand ii dau a 3-a, sa 'nimeresc' cuplul suficient de mic, ca sa nu rupa aderenta. Cu treptele 1 si 2, la o plecare mai sportiva, fumegau cauciucurile si ma fura stanga-dreapta, ca nu reuseam sa prind aderenta, sa plec... Ce planetare au masinile echipate cu asemenea motoare, faci "scârț" cat vrei, topesti cauciucurile si discul de ambreaj, iar restul rezista mult si bine. Mai nasol e daca ai aderenta excelenta (de exemplu slickuri incinse sau cauciucuri universale pe asfalt fierbinte), daca te arunci ca Ghita la plecari, si schimbi scurt, bruscat, spargi grupul foarte usor, si termini cutia.
Bagi in viteza, accelerezi, si eliberezi rapid ambreajul, vezi sa ai ESP-ul ASR-ul dezactivat, daca ai asa ceva pe masina si e activat nu vei reusi sa faci asta.
Cuplezi treapta 1 apesi acceleratia la maxim si dai drumul rapid la ambreiaj
mihay_8367 întreabă:
zSchizophrenic întreabă: