Daca ai masina puternica poti pierde aderenta accelerand si din mers
Eu cand ma grabesc procedez astfel: ambreiaj, a 1-a, acceleratie pana in 5000 rpm si ridic repede ambreiajul sau poti pleca usor si imediat ce incepe sa se miste masina si ai ridicat ambreiajul ai bagat acceleratia la podea! Iti trebuie masina putin mai puternica pentru asta sau poti incerca pe asfalt ud pe asfalt ud am reusit sa plec cu scartait de roti, am bagat a 2-a, acceleratia la maxim si tot imi scartaiau rotile [vara]
Ridică tu brusc ambreiajul să vezi ce gură de volan îți iei.
Daca nu stapanesti bine masina iti iei si o gura de volan si ti se opreste si motorul, dar imi inchipui ca nu iese scartaitul de roti la cineva care are permis de 2 zile
Și culmea că fix ăia cu permis de 2 zile vor să plece cu scârțâit.
Nu doua zile.Sunt fata si nu m-a tentat niciodata sa fac asta, d-asta am si intrebat .
In primul rand, dezactivezi sistemul/sistemele de control al tractiunii, in majoritatea cazurilor ESP.
Apoi, trebuie sa cunosti bine cursa pedalei de ambreaj, sa stii in ce zona pleaca de pe loc. Ridici ambreajul normal pana la acel punct, apoi accelerezi puternic cu o secunda (sau mai putin, daca ai motor nervos), si ridici ambreajul ceva mai brusc, dar nici departe de miscarea pe care o faci la o plecare normala.
"Scartul" se face din acceleratie mai mult. Daca ai un motor diesel trebuie sa il tii turat undeva dupa 2500-3000, ca sa faci plecarea asta, ca dieselul raspunde mult mai greoi la acceleratie, mai ales la turatie joasa.
Pot sa-ti dau un pont, prima data exerseaza pe pietris, patineaza mult mai repede, si poti invata cum se face, apoi treci pe asfalt.
Nu uita, distractia asta dauneaza grav planetarelor, ambreajului, cauciucurilor si nu in ultimul rand, motorului. Daca ai masina sport, doar cauciucurile si ambreajul se uzeaza, restul pieselor sunt facute sa reziste la mai mult de atat.
E simplu daca masina ta nu are Esp sau Asr, in cazul in care are, trebuie sa il dezactivezi cel mai adesea tot frumos vei pleca de pe loc.
Operatiunea e usoara, ambreajul fiind apasat, apesi si acceleratia, in functie de cat de mult vrei sa scartaie rotile, dupa care eliberezi rapid ambreajul.
Da drumul la ambreaj tine frana si accelereaza in timp toate dupa cand ai lasat ambreaju mai accelereaza pic si ridica piciorul de pe frana
Turezi motorul cu ambreiajul apasat, bagi viteza I (chiar a II-a daca ai motor puternic) si lasi ambreiajul pana la capat. Daca lasi ambreiajul doar de jumatate ramai mai repede fara acesta decat fara anvelope.
Atentie insa, procedand astfel nu doar anvelopele sunt suprasolicitate, ci tot ansamblul, de la motor pana la roata. Adica motor, ambreiaj, cutie de viteze, planetare. Si nu cred ca e o senzatie placuta ca un scartait de roti sa fie urmat de un zgomot de metal rupt. Si ieftin nu e cu siguranta.
Deci..ca sa pornesti cu scartait trebuie sa accelerezi motoru pana la 2500 de turatii, iei putin piciorul de pe ambreiaj, dupa care apesi brusc acceleratia la maxim si iei total de pe ambreiaj.
Furdui_Alex_1972 întreabă: