Cand eram fericit posesor de dacie procedam astfel:
1. schimbam periodic jicloarele, intrucat am ajuns la concluzia ca se decalibreaza foarte usor. Cu aceasta ocazie reglam si nivelul plutitorului, folosind ca si calibru o tigara Carpati (neaprinsa ).
2. cu toate puse la loc, cu motorul cald, reglam usor jiclorul de ralanti astel incat sa obtin turatia maxima a motorului (dupa ureche, intrucat aveam Dacia 1300, fara turometru).
3. reglam avansul la aprindere rotind usor stanga-dreapta delcoul, tot asa pana la obtinerea turatie maxime.
Apoi din nou pasul 2, din nou pasul 3, din nou pasul 2... de 4-5 ori, pana ma plictiseam.
Pentrua face un reglaj pe carburator, va recomand sa mergeti la un service, solicitand acest lucru.Masina va pusa pe nu tester auto care va masura emanatia de bioxid de carbon, maseriasii vor regla carburatorul in asa fel incat emanatia de bioxid de carbon sa fie cat mai mica.Situatie in care masina se incadreaza intr-un consum normal pentru tipul de masina la care sa facut testul.
Deci reglarea relantiului se face alstfel
1, pui avansul pe O
2. incalzesti masina
3. desfaci surubul digaonal pana nu mai atinge parghia.
4. insurubezi de amestec pana incepe usor si tremura.
5. desfaci f putin pana creste usor turatia.
6. mai dai de avans in + f putin, 2-3 grade. dai cu coada surub. in capsula.
7. infiletezi surubul diagonal, de relanti pana atinge usor parghia si incepe f putin s-o apese. in pozitia asta gaurica de progresiune e astupata si clapeta nu sta fixa in peretele carburatorului.
8. ai flansa sub carb cu stut?
9. economizorul ala, elica, e ff buna, daca e prelucrata cum trebuie. daca era nemodificata, cum se cumpara, a avut dreptate mecanicu s-o arunce. (vezi topicul Economizor benzina )
10. tragi furtunul de vacum din carb si vezi daca scade turatia. trebuie musai sa scada pentru ca se micsoreaza avansul.
11. in timp ce merge masina desfa usor jigl de relanti. daca da sa se opreaca ai amestecul bun.
12. verifica-ti temeinic aprinderea, starea platinilor, bujiile, distantele celor de mai inainte, condensatorul
vezi la cat iti sta acum relantiul.
ps: arcul de la carb, ala care trage parghia de acc si e prins de contraripa sa fie pe pozitia 2 sau 3 de jos sa intinda bine cablul.