In mers calci doar ambreiajul, la schimbarea vitezei. Frana o calci doar daca ai obstacol in fata sau vrei sa opresti.
Reduci viteza la ceea optima treptei dorite, calci ambreiajul si schimbi viteza.
ATENTIE!
In timpul coborarii pe panta NICIODATA NU SCHIMBI VITEZA, altfel risti sa ramai "in gol", iar masina s-o ia la vale fara sa mai poti frana (frana de motor nu va putea functiona).
Din acest motiv, schimbarea in treapta inferioara se face TOTDEAUNA INAINTE de inceperea coborarii in panta! Daca nu stii in ce treapta sa pui schimbatorul, cel mai bine e sa pui in treapta a 1-a (chiar daca vei cobori in pasi, dar sigur). Daca masina se incetineste prea tare, atunci calci un pic pe acceleratie, sa ajuti motorul.
"In timpul coborarii pe panta NICIODATA NU SCHIMBI VITEZA..."
Ei spanac, daca ai o coborare relativ in line dreapta de vreo 500m si apoi o curba de viteza a 2-a, tot in coborare, ce faci, dai a 2-a din varful pantei? Mai ales ca daca nu stii drumul, habar n-ai de la 500m ca urmeaza curba aia...
O tampenie, nu?
"Totdeauna cobori in treapta cu care se urca panta."
Tu nu esti pe treaba ta, daca faci prima oara un drum, de unde naiba stii cu ce viteza ai urca o panta, daca ai veni in directie inversa, adica la deal?
"Pui in treapta inainte sa incepi coborarea."
Deci tu cobori de la Balea Lac la Cabana Capra cu viteza intai sau a doua fara sa schimbi, doar pentru ca drumul e in panta?! Ma faci sa rad.
In plus, ce te faci cu masinile care au cutie automata, ca ale naibii alea schimba singure...
Am 3 fosti colegi care n-au respectat regula scrisa de mine si au incercat sa schimbe viteza in panta.
N-au reusit sa bage inapoi in viteza, masina a luat-o la vale, iar unul din ei a murit, ceilalti doi s-au ranit grav.
La cutiile automate probabil este prevazuta si aceasta posibilitate, siguranta schimbatorului fiind mai mare decat cel manual. E drept, n-am auzit de asemenea problema la cutie automata.
Deja fabulezi.
Da-o in puii mei de treaba ca poti opri masina si doar cu frana in ultima instanta, oricum in caz de franare brutala nu mai are nici un efect frana de motor, iar in situatia descrisa de tine cu presupusii tai colegi care nu mai nimeresc vitezele, frana le rezolva problema, nu mestecatul in cutie dupa viteze.
"N-au reusit sa bage inapoi in viteza..."
Explica-mi si mie, cum naiba n-au mai putut sa bage inapoi in viteza?!?
Si nu mi-ai zis, de la Balea Lac, la Capra, tu cobori in viteza intai sau a doua, tot drumul? Bine, daca ai Ferrari merge ca te duci in a 2-a la 100 sau mai bine, dar zic de o masina normala.
Stanmariusvasile întreabă: