Le scoti pe cele vechi si pui altele noi, la asa o intrebare, ai primit un raspuns pe masura.
Http://www.youtube.com/watch?v=KUzmPa1UNMA
gasesti aici;) funda te rogg :)
Din maneta draga mea. Apesi ambreiajul si bagi usor in viteza 1, pe masura ce creste viteza apesi abreiajul si bagi in viteza 2 si tot asa :*
Atunci masina o sa plece mai greu.Normal, treapta a 2a o folosesc (la start) cei care fac curse in linie dreapta, dar pentru cei ca noi care merg normal se folosesc toate treptele.Pe de alta parte, treapta 1 este considerata treapta de forta a masinii pentru ca ea o pune in miscare.
Fara frica pleaca si cu a 2-a de pe loc. Daca esti bara la bara tot tragi de schimbator inainte-inapoi?
Daca esti bara la bara nu ai cum sa mergi cu a doua pentru ca e viteza prea mica (maxim 10-15 km/h) si treapta mare (fata de treapta 1).Si e mai convenabil sa apesi ambreiajul doar PUTIN ca sa scoti din viteza si sa o bagi iar. Fiind cu a2a trebuie sa tii ambreiajul apasat si asta roade discul de ambreiaj si dacaai discul si placa de presiune uzate placa se poate fisura sau chiar sparge. (pentru ca tu cand apesi ambreiajul inauntru se exercita o forta mare pentru a muta lantul de transmisie pe un pinion superior sau inferior - la Dacia 1300, 1310, 1410 cu an de fabricatie pana in 2004 inclusiv (exemplu Dacia break 1.4) au transmisie pe lant.
Se schimba astfel(mai intai cu motorul oprit ca sa inveti) : apesi ambreiajul pana in podea, apoi impingi maneta inainte - aia e treapta 1. Apoi tot cu ambreiajul apasat tragi maneta in spate - treapta a2a; treapta a3a - impingi maneta in fata apoi un pic in dreapta si apoi putin in fata; treapta a4a - tregi maneta in spate iar a 5a faci ca la treapta a 3a.Marsarierule astfel: apesi ambreiajul apoi apesi PUTIN pe maneta, tragi maneta spre tine si dupa tragi inapoi. (apoi cu motorul pornit): Dupa ce ai pornit motorul, apesi ambreiajul pana in podea (daca nu faci asa nu intra in viteza) apoi impingi maneta in fata. Dupa aceea accelerezi putin (dar nu iei piciorul de pe ambreiaj) iar cat acceperezi ridici USOR piciorul de pe ambreiaj. Miscarea sa fie concomitenta (adica cat apesi pe acceleratie sa ridici de pe ambreiaj). Dupa vreo 20-30 de metri poti schimba treapta astfel: iei piciorul de pe acceleratie, apesi ambreiajul si tragi usor de maneta inapoi - e viteza a doua. dupa ce ai bagat a doua ridici un pic mai repede piciorul de pe ambreiaj si apesi pe acceleratie.Asa se procedeaza pana la treapta a 5a(sau a 4a depinde de masina).Ca sa o scoti din viteza, iei piciorul dupa acceleratie, apesi ambreiajul pana in podea, si de exemplu daca e in viteza a 4a impingi maneta in fata, daca e in viteza a3a impingi maneta spre scaunul tau apoi in spate, si tot asa! Sper ca te-am ajutat! Funda daca vrei?
Andreia23w întreabă: