Am avut un Opel Astra G vechi cu cutie automata, benzina, m-a tinut 2 ani, am dat pe ea 2000 euro.
Consumul aproximativ in oras si spre munca: intre 9-10 litri.
Dupa 2 ani au inceput problemele: radiator gaurit (se putea repara usor si simplu de catre mine, dar in Germania nu am gasit kitul respectiv...)
dupa 2 saptamani geamul dreapta fata nu mai statea inchis, probabil s-a rupt cureaua de transport.
Chiar si o improvizatie la geam ma costa in Germania destul de mult, iar ce imi propusese service-ul, nu mai zic.
Dupa inca o saptamana, s-a blocat usa dreapta spate (pe care oricum nu o foloseam decat extrem de rar, dar ca idee.)
Iar cand am dus-o la un service pentru a aproxima costul, a descoperit ca dedesubt era destul de mancata de rugina, si in Germania nu as mai fi primit TUVul in aceste conditii.
Sudura ar fi rezolvat problema, dar e costisitor aici, chiar foarte.
Moment in care mi-am cautat alta masina, tot Astra, dar mult mai noua, si pe motorina.
Are Euro 6, consumul e 5 litri, intr-un an nu am bagat 1 euro in ea.
Acum urmeaza sa ii fac schimbul de ulei si filtre.
In principiu, si cu cele mai scumpe poti avea probleme, dar partea buna, daca stai in Romania, e ca o poti repara ieftin. (cel putin in provincie, daca cunosti un mecanic bun).
Diferenta intre vechi si nou:
cea veche, era ca un tanc: super solida, pe orice puneai mana se simtea rigiditate, stabilitate, calitate.
La cea noua, pe orice pun mana in bord, nu e la fel de rigid, orice buton sau plastic trosneste...
Daca nu ar fi aparut problemele, sau daca le-as fi putut repara la un pret decent, as fi ramas inca o vreme la Astra G, imi placea enorm.
SFAT: indiferent ce brand iti cumperi, verifica sa nu fie mancata dedesubt de rugina, si cere o tura de proba cu ea, de ~5-10km, sa vezi cum se aude motorul, la ce temperatura sta apa...
Depinde ce pagube iti face masina, alea vechi cumparate de la altii o sa aiba multe probleme