Nu trebuie sa ii faci nimic special, din contra e mai usor de intretinut. Problema e ca nu avem infrastructura de incarcare noi si majoritatea lumii
Acum o săptămână am văzut o Tesla cu număr de BV în sudul brațului Sithonia din Halkidiki. Oare cum o fi ajuns acolo?
Nu mai e chiar așa cu infrastructura, acum e bine.
Ia gandeste-te intr-o luna de august daca din cei 1 milion de romani care pleca in Grecia in vacanta intr-un sezon 10% ar merge cu masini electrice cum ar mai fi?
Minunat. Mai puțin fum pe șosele și prin stațiuni.
Si cozi de km la statiile de incarcare.
Si banuiesc ca stii de fapt ca poluare la masinile electrice nu dispare ci se muta, doar atat.
Stiu că se mută, asta e și ideea. Centralele electrice nu sunt în orașe. Plus că nu toate sunt poluante (eolian, solar, hidro, nuclear...)
Cozi la stații de încărcare nu am văzut nicăieri. Încă.
Eu nu ma refeream la poluarea pentru poducerea curentului electic ci la poluare producerii masinii in sine. Stii ca este extrem de poluanta industria de producere de baterii pentru masinile electrice.
Dacă e pe-așa, cam toate industriile extractive și prelucrătoare sunt poluante. Inclusiv cele care produc combustibili fosili.
Clar.
Doar că dacă tot poluam macar sa avem niște beneficii, gen sa nu stam 3 ore la coada la încărcat mașina.
Trenul de rulare are nevoie de aceeasi intretinere, adica articulatii, amortizoare, rulmenti, etc. Franele clasice se folosesc mai putin la ele datorita E-brake-ului, deci se schimba foarte rar discuri si placute.
Astea ar fi revizii de 50. 000km sau mai mult, scapi de schimbul de ulei + filtre pe care il fac masinile clasice la 10. 000km. Probabil exista filtru de aer habitaclu, il schimbi pe ala la 20-30. 000km ori in functie de zonele prin care circuli.
Eu sunt de acord cu electricele, in oras e foarte bine sa existe, sunt un pas inainte.
Dar as vrea sa ramana si cele cu motoare termice, cu aprindere prin scanteie. Dieselul este intr-adevar prea poluant pentru autoturisme, dar masinile pe benzina sau mai bine, CNG/GPL au emisii foarte mici, si ar trebui sa fie permise in continuare, pentru cei care fac sute sau mii de kilometri intr-o calatorie, sau circula prin situatii extreme (in Siberia nu mi-ar trebui Tesla).
Desi ar parea avantajos sa ai o masina electrica astazi, cu siguranta varianta pe carburant este mult mai accesibila si mai de dorit pentru ca incarci la pompa in 2 minute, nu stai cu masina la incarcare, nu mai ai grija ca ramai undeva fara baterie la o distanta lunga si trebuie sa planifici durata calatoriei impreuna cu durata de incarcare a bateriei. Problemele cu reparatia se rezolva usor la masinile pe carburant, la cele electrice poti avea probleme pentru care sa te cheme in Austria sau elvetia pentru reparatie, plus costuri mai reduse la o masina clasica. Mașinile pe carburant își păstrează valoarea mai bine, ai foarte multe modele din care sa alegi preferential, iar atunci cand vine vorba de poluare, bateriile la electrice sunt o mare problema, reciclarea cere un proces complex si costisitor singura problema cu masinile pe carburant, in special diesel este in oras din cauza ca elimina particule, dar in rest natura are nevoie de dioxid de carbon pentru a produce oxigen pentru oameni, problema este ca administratiile nu gandesc orasele cel putin in Romania astfel incat sa avem spatii verzi si parcuri care sa absoarba emisiile si sa avem un aer curat.