Iei CIV-ul intr-o mana, o lanterna mica in cealalta. Citesti 3 caractere din seria de sasiu de pe CIV, apoi le confirmi vizual pe stanta de pe caroserie. Fiind cu privirea spre masina, citesti si urmatoarele 3-4 caractere din serie, de pe caroserie, apoi le verifici pe CIV, iei urmatoarele 3-4 caractere de pe foaie, indrepti iar privirea spre caroserie si verifici alea, retii urmatoarele, si tot asa, pana cand se termina seria de sasiu, si constati ca se potriveste (sau nu) cu cea din acte.
Daca te referi la prosteala deceniului, Carvertical, bagi seria de sasiu pe site-ul sau aplicatia lor, platesti cat ti-ar fi luat un mecanic pentru o verificare fizica mult mai relevanta, si iti vine inapoi un raport tembel, in care afli ca masina avea 12. 000km acum 8 ani, si a fost inmatriculata in tara din care a fost importata. In ce service-uri dubioase a fost, cu cat au vandut-o cei 8 samsari nelegitimi la care a ajuns, si cat de avariata a fost in accidentele in care a fost condusa de soferul vinovat (deci nu s-a despagubit/nu s-a reparat in service serios), nu vei afla niciodata.
Mult mai relevante sunt verificarile din baza de date rarom.ro, insa doar in cazul masinilor inmatriculate in Romania (ideal de noi). Pentru ca RAR-ul, prin inspectorii ITP, afla kilometrajul masinilor la fiecare inspectie, precum si interventiile de genul: vizita RAR pentru recuperare certificat, vizita RAR omologare TAXI, vizita RAR schimbare culoare, ITP taxi la 3-6 luni, etc.