| JusTPauL a întrebat:

Daca am folie pe masina 73% neagra fata-spate, omologata, o sa am probleme cand ma opreste politia?
De afara nu se vede mai nimic, din interior se mai vede cat de cat.

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Procentul de pe omologari se refera la TRANSPARENTA, nu la intunecare.
73% transparenta are geamul din start. Uita-te la masinile mai noi pe scrisurile de pe geamuri, ai sa vezi ca vin cam toate cu transparenta minima 70-80%, din fabrica.
Daca ajungi pe la RAR cu folia aia nu treci; nici daca prinzi vreun control RAR + Politia Rutiera cu ordin pentru verificare folii (se fac des astfel de filtre), nu treci, pentru ca pe timbru scrie una, daca iti controleaza transparenta foliei (au o camera speciala pe care o pun pe geam) iese cu totul alta.
Ca sa nu ai probleme, ar trebui sa ai pe spate timbre pe care sa scrie "Transparenta minima 5%", omologarea foliei + stampila de montaj de la atelier autorizat RAR, iar pe fata, cum ti-am spus, e mai sanatos sa nu ai folie deloc, pentru ca legea prevede o transparenta minima de 70% la geamurile din fata, iar majoritatea masinilor vin deja cu aceasta transparenta din fabrica, nu mai poti aplica nici un fel de folie, decat cele de efractie sau protectie solara, fara tenta inchisa.

7 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Da.
Poti sa ai si mama omologarii, daca politistul nu vede in masina prin geamurile din fata, ramai instant fara talon.
"Omologarile" pe care le ai tu sunt, in aceste circumstante, niste falsuri. Pe timbrele de pe fata sigur scrie "Transparenta minima 70%", care se refera la ansamblul geam + folie. Daca ar fi sa calculam, geamul din fabrica vine cu transparenta cel mult 80%, din care scadem cei 73% pe care ii obtureaza folia. Rezultatul e o transparenta de 7% la geamurile fata, sau "fumurii de 93%", cum va place voua sa spuneti.
Deci, daca insisti cu autorizatiile alea in fata politistului, daca e unul mai inteligent, mai intri si la uz de fals, pe langa amenda de 300-400lei, si vizita la RAR pentru eliberarea talonului.
Daca mai ai si o masina care nu e pe numele tau, iar proprietarul sta prin alt colt al tarii, poti s-o faci cotet dupa aia.

| JusTPauL explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Trebuia sa imi puna de 50% pe fata dar, nu stiu ce naiba a facut de mi-a pus asa inchis pe fata ca nici nu vad nimic noaptea.
Plus de asta e primul rand de nr rosii si trebuie sa trec pe la RAR cat de curat, pay cu ce am nu cred ca trec.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru JusTPauL):

Da jos folia de pe fata de tot, e cel mai sanatos.
Folia legala de pe fata nici macar nu se observa; atat e de deschisa.
Cel mai bine e sa ai folie doar pe spate, cu omologare, si nu mai ai probleme.
Pe fata se intampla cateodata sa ai folia pusa pe bune, in atelier serios, cu totul in regula, si tot se iau politistii de tine.

| JusTPauL explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Merg sa o schimb, sa puna ceva mai deschis.

| BloxxDaButcher a răspuns:

Din cate stiu, minim 70% parbriz si minim 75% luneta si geamuri laterale. Nu prea cred ca o sa ai probleme, atat timp cat e omologata e foarte bine!

| victor30 a răspuns:

"din interior mai se vede cat de cat" laughing) superb, tu circuli cu o masina prin parbrizul careia se vede "cat de cat"? laughing) ar fi culmea sa fii genul care conduce si cu ochelari de soare.
Din cate stiu este max 70% transparent, nu 73 % neagra cum ai zis tu. La 73 % neagra inseamna ca noaptea pe drum neluminat esti legat la ochi.

| JusTPauL explică (pentru victor30):

Nu e vorba de parbriz, e vorba de geamuri ca noaptea se vede foarte putin.
Noaptea mai conduc cu ochelari cu vedere, nu de soarelaughing
Pe omologare scrie, fata-73%, spate-73%, cine stie cunoastelaughing

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru JusTPauL):

Procentul de pe omologari se refera la TRANSPARENTA, nu la intunecare.
73% transparenta are geamul din start. Uita-te la masinile mai noi pe scrisurile de pe geamuri, ai sa vezi ca vin cam toate cu transparenta minima 70-80%, din fabrica.
Daca ajungi pe la RAR cu folia aia nu treci; nici daca prinzi vreun control RAR + Politia Rutiera cu ordin pentru verificare folii (se fac des astfel de filtre), nu treci, pentru ca pe timbru scrie una, daca iti controleaza transparenta foliei (au o camera speciala pe care o pun pe geam) iese cu totul alta.
Ca sa nu ai probleme, ar trebui sa ai pe spate timbre pe care sa scrie "Transparenta minima 5%", omologarea foliei + stampila de montaj de la atelier autorizat RAR, iar pe fata, cum ti-am spus, e mai sanatos sa nu ai folie deloc, pentru ca legea prevede o transparenta minima de 70% la geamurile din fata, iar majoritatea masinilor vin deja cu aceasta transparenta din fabrica, nu mai poti aplica nici un fel de folie, decat cele de efractie sau protectie solara, fara tenta inchisa.