Problema nu este de la apă. Ci de la instalatia de racire. Si, pentru cultura ta generală, se pune apă distilată, nu apă de la robinet.
Apa (de orice fel ar fi ea) oferă o răcire la fel de eficientă ca și antigelul. Doar că iarna asta îngheață și te trezești cu motorul, conductele și radiatorul sparte.
De aia se pune de obicei antigel.
Faptul că ajunge repede la temperatură ridicată denotă faptul că fie ai lipsă de lichid în instalație, fie e defect termostatul, fie ai mizerie prin tubulatură și nu circulă corect prin instalația de răcire.
Sa vezi ce misto pocneste pompa de apa, cand nu pui antigel; antigelul o unge, in caz ca nu stiai.
Apoi, apa de robinet contine destul de mult calcar; vei avea depuneri pacatoase.
Mai vine si frigul, daca prinzi o dimineata cu -2 grade, spui "pa'pa" radiatoarelor, dopurilor anti-inghet si calatoriilor cu masina.
Faptul ca ti-a ajuns temperatura la 95 nu cred ca e din cauza apei, ea raceste suficient de bine. Depinde si in ce regim de mers ti-a urcat acolo; in trafic bara la bara, cu motorul pornit de jumatate de ora sau mai mult, poate fi normal. Depinde si de masina, nu toate au aceiasi parametri de racire.
Daca sare repede temperatura de 95 de grade la un motor de masina cu apa fara antigel tot la fel sarea si daca puneai apa dedurizata combinata cu antigel. Mai bine verifica sa nu fie infundat radiatorul sau blocat termostatul si dupa aia pune apa cu antigel.