Daca inseriezi o baterie de lanterna cu una de scuter, si dai la automat, pocneste cea de lanterna.
Daca pui in paralel o baterie de lanterna, cu cea de scuter, iti pocneste pe loc, in fata, nu mai apuci sa dai si la automat.
Ca sa dai la automat cu o baterie slaba, ia curent de la o alta baterie de 12V; poate fi o baterie de masina, sau o alta baterie de scuter. Le cuplezi in paralel, adica pui - de la bateria suplimentara pe - de la bateria scuterului, si + la fel, de la bateria suplimentara pe + de la cea a scuterului.
Te sfatuiesc sa decuplezi imediat a 2-a baterie, dupa ce porneste scuterul.
Mai poti lua curent si de la un redresor. Daca e redresor mare, poti sa dai la automat cu el cuplat, daca e redresor mic si usor, incarca doar bateria, apoi deconecteaza-l si da la automat.
Bineinteles, solutia optima este sa verifici daca functioneaza corect incarcarea scuterului (magneto, cel mai probabil), apoi sa inlocuiesti bateria defecta, cu una noua, sau macar buna.
Dacă vrei să faci pocnitori din baterii, e OK.
Altfel, nu obții curentul necesar pornirii dacă bateria ta e moartă.
Sfaturi:
- verifică magnetoul și diodele ca să fii sigur că se încarcă bateria când merge motorul;
- pune bateria vreo două ore pe redresor, apoi monteaz-o la loc. Nu uita să verifici nivelul electrolitului, dacă nu e baterie fără mentenanță;
- pentru o pornire „de avarie", fă rost de un acumulator asemănător cu al tău și cuplează-l cu cabluri în paralel și după vreo cinci minute dă-i la automat. Dacă tot nu pornește, scoate-l pe al tău de tot din circuit și pornește cu bateria de rezervă.
Cel mai sincer sfat...
Lasa-te de meserie... Cat mai esti in viata.
Tu te auzi ce vorbesti?
Du-te ba tata si cumpara-ti o baterie noua cu 100 de lei daca tot vrei sa-ti porneasca la automat, ca dupa vi aici cu intrebari ca de ce ti-a bubuit bateria, de ce ti-a luat foc instalatia electrica.
Daca nu le ai cu electrica las-o in seama altora.