Pai acum depinde daca ti la masina sau nu. ca daca ti la masina ii bagi un castrol mobil1 liqui moly si un aditiv Metabond. Daca nu ti la el baga-i Ro3 din ala la 7 lei litru. Cand completezi ulei uitete sa fie de acelasi tip adica sintetic sau mineral si aceleasi cifre adica un exemplu 10w40 sau ce numere mai scrie pe el si stii ca ai bagat cand ai facut schimbul.
In mod normal la completare se foloseste exact acelasi ulei care s-a pus la ultimul schimb. Daca nu este posibil, se poate pune si ulei de alta marca, insa neaparat cu aceleasi specificatii SAE. Daca nu stii ce ulei s-a pus este mai bine sa ii faci schimbul (ulei+filtru), de preferat cu un ulei de calitate, neaparat potrivit ca specificatii cu cel recomandat de producator pentru masina ta, conditiile de exploatare si numarul de km.
Ca si marci parerile sunt impartite, pareri bune am auzit despre Castrol, Mobil, Aral, dar si despre ELF sau Esso. Pentru Opel exista chiar uleiul "GM", insa pe bidon nu este specificat fabricantul, ci doar "Made in EU".
Daca ai un motor pe benzina, un ulei de calitate il vei recunoaste dupa specificatia API. Aceasta trebuie sa fie cel putin SJ, dar de preferat SL. Cele mai bune uleiuri au insa SM sau SM energy saving (si un pret pe masura).
La motoarele diesel nu ma prea pricep, din ce am mai vazut pe net se recomanda CI-4 sau CI-4 plus, iar pentru motoarele dotate cu filtru de particule CJ-4.
In privinta aditivilor, eu unul nu ii recomand. Uleiurile de calitate contin deja aditivii necesari, iar in povestile cu tratarea metalului si cu tancurile armatei ruse sau americane nu mai cred de mult. Pune un ulei bun, schimba-l la timp impreuna cu filtrul si motorul tau nu va avea nevoie de niciun tratament suplimentar.
Nu constituie din moment ce ii un ulei bun si mai ales la ulei sa te iei dupa pret sa stii ca cel mai scump este si cel mai bun, pentru un OPEL ii bun Repsol
nineo întreabă:
Doana_Danielconstantin_1999 întreabă:
AdiOpel întreabă: