Pretul baii noi + garnitura + ulei + filtru + vreo 2 ore de manopera.
Daca e baie de tabla, probabil costa sub 300 lei (doar ea). Daca e de aluminiu, e destul de usturatoare.
In cazul in care doar e fisurata baia de ulei sau are o bucatica mica sarita (banuiesc ca e de aliaj si nu de tabla baia de ulei a masinii tale), ai cel putin doua variante de reparatie.
1. bison / poxipol etc. (metal lichid, cele doua ingrediente care se amesteca si devin metal odata ce se intareste compozitia);
2. mergi la un sudor, sudura in argon (baie ulei din aliaj usor) sau autogen normal (baie de ulei din tabla).
Nu ai nimic de pierdut daca incerci sa o repari pe cea veche, baia de ulei are doar rolul de a tine uleiul in ea, are un sorb care tine de pompa de ulei, acel sorb isi trage ulei de undeva de la un nivel apropiat fundului baii de ulei; sper sa nu se fi lovit si acel sorb. in rest, baia de ulei nu poate fi considerata drept element de performanta si in cazul in care e sudata, sa zicem, ai de pierdut din perfomantele / randamentul motorului.
Ideal e sa o demontezi, are 3-5 suruburi pe fiecare parte si doua inele de cauciuc la capete, de obicei. Operatiunea e simpla, plus ca nu ai ce sa gresesti. Da-o jos, spal-o bine cu benzina, eventual detergent, pentru ca e foarte importanta degresarea inainte de orice operatiune de reparatie. Daca ai putea sa iei si niste garnituri noi inainte sa o remontezi, ar fi perfect. O solutie la indemana este si folosirea unei solutii de etansare, silicon de culoare rosie (cel rezistent la temperatura, nu acela de etansat rosturi la obiecte sanitare). Sa nu pui prea mult, doar sa ungi garnitura cea veche.
Ce nu inteleg de ce nu se aprinde martor de ulei daca tot pierd ulei
bukur întreabă: