Bună. Normal că da, trebuie să te poți urca la volanul oricărei mașini cu timpul, dacă urmează să ai permis. N-ar strica să cunoști măcar minimum despre ambele tipuri de motorizări, de condus le consider ușoare pe amândouă, dacă ai minimum habar nu ai probleme cu niciuna.
O mașină pe benzină este în general mai fiabilă decât una pe motorină, find bune pentru oraș. Una pe motorină este mai mult destinată drumurilor lungi, și eventual cu sarcină (bagaje, mai multe persoane etc), doar că aici trebuie mai multă atenție. Acum dacă vrei să ai una a ta depinde pentru ce îți trebuie mai exact, ca să-ți alegi motorizarea care ți se potrivește cel mai bine.
Cele pe motorină trebuiesc conduse puțin mai "agresiv" decât cele pe benzină (de regulă schimbi la o turație mai mare decât la cele pe benzină, iar mersul mai mereu subturat poate creea probleme). Iar iarna poate fi un joc adevărat pornirea în zilele geroase.
La pornire, cele pe benzină au un șoc automat care preîncălzește motorul și nu este recomandat să te pui în mișcare (mai ales dacă urmează să pleci la un drum lung sau ai o urgență) până nu se stabilizează turația, însă dacă ești pe fugă ar trebui măcar 30 de secunde să lași să învârtă motorul, să pleci încet și să nu depășești turația de 2000rpm și viteza de 50 km/h un timp scurt. Cele pe motorină nu au șoc automat, turația este stabilizată de la bun început însă încălzirea și-o fac mai mult în mers, dar tot este recomandat să lași motorul să învârtă puțin 30 de secunde, ca măcar uleiul să înceapă să circule în motor.
Părerea mea e că depinde și de mașină, fiecare e-n felul ei mai ales dacă e mai veche de 15 ani și a fost exploatată incorect sau a avut o mentenanța deficitară.
Acum aștept "haterii" să zică că ei au plecat mereu cu motorul bocnă de rece cu 100 km/h și nu au pățit nimic, însă eu nu recomand să faci vreodată acest lucru dacă chiar ai nevoie de mașină. Acest lucru duce doar la uzură prematură și la mai mulți bani de dat la mecanic.
Ca fapt-divers, din câte știu în primul an la începători era(?) interzisă conducerea mașinilor cu motoare mai mari de 2.0, însă am auzit recent că totuși unele firme de curierat sau marfă angajează începători pe autoutilitare/dube de 3, 5t cu motoare de peste 2.0, înseamnă că legea s-o fi scos.
Nu este nici o diferenta de caondus. Depinde doar cilindreea care cu cat este mai mare la o mai mare turatie schimbi viteza. La un 1.6 tdi schimbi pe la 3000 - 3500 rpm iar daca esti cu condul mai agresiv pe la 4000rpm.
Dacă iei permisul trebuie să fii capabil să conduci orice fel de mașină, și orice fel de motor. Dacă nu ești, ai luat prin noroc ori șpagă.
Diferența este minină,totuși vei sesiza că spre deosebire de cele pe motorină, unde e bine să accelerezi cu finețe, la cele cu benzină accelerarea trebuie făcută puțin mai apăsat, dar nu foarte dur. Depinde mult de maniera în care conduci, temperat sau agresiv. Mai e și diferența de a pune mașina în mers când e în pantă…
Salut. Nu o sa ai probleme. Eu dupa ce am facut scoala am condus o dacie solenta 1.4 mpi cu ambreiajul pe moarte timp de un an. Probabil o sa iti moara motorul de cateva ori sau o sa o turezi tare pana te inveti si dupa aia nu mai ai treaba.
Da, dar pleaca mai greu doar din ambreiaj, plecarea din rampa e destul de dificila de facut doar din ambreiaj deoarece motorul nu are cuplu. Eu am facut scoala pe un logan 1.5 dci(diesel) si acasa am 1.4 mpi (benzina). Prima zi de condus singur, intr o rampa abrupta unde stationam datorita traficului, masina din spate era foarte aproape de mine si era sa i trag una deoarece imi murise motorul dupa ce luasem piciorul de pe frana(eu eram obisnuit cu diesel ul). Mi a mai murit de 2 ori motorul, cel din spate m-a depasit deoarece s-a speriat ca il lovesc =), pana la urma m-am enervat, i-am dat turatie si m-am dus. Acum folosesc frana de mana in rampa, e mult mai sigur si mai usor. Poti sa pleci si din pedale daca nu i nimeni in fundul tau, dar te duci putin la vale cand iei piciorul de pe frana sa ajuti cu acceleratia plecarea de pe loc...
Poți, dar e mai sensibilă la plecări. În rest are avantajele ei, se comportă mai bine la demaraj și schimbat vitezele des, decât un diesel.
XoMasquaradeXo întreabă:
Girly97 întreabă: