| Frumosul09 a întrebat:

Dacă motorul mașinii este pornit și o bujie este scoasa, dacă voi introduce un obiect metalic în gaura se va transmite curentul? Sau un exemplu mai simplu ar fi: dacă uit motorul pornit, scot o bujie și din greseala bag degetul în locul bujiei ma curentez? Va rog sa raspundeti

3 răspunsuri:
| relian a răspuns:

laughing baga degetul ala mai bine altundeva,ce idei mai au unia,ori cit de multe stii,oare nu te doare mintea cand intrebi uscaturile astea laughing
Daca scoti bujia cine sa te curenetze, tata mare. Eventul ramai cu degetul strivit, depinde cit il bagi laughing til face pistonul piftie, dar e bun ca dai cu sare si ardei si il maninci

Du-te ia o matura si fa curat undeva, lasa chestiile de mecanica pentru aia care stiu cate ceva despre, sau nu stii nici cum artata o matura laughing

| MihaiSpeedster a răspuns:

Unde vrei sa bagi deștu’, în gaura din blocul motor unde era înșurubată bujia? Acolo nu e curent. Acolo s-ar putea doar să te frigi. În blocul motor se injectează benzina. Bujia generează o scânteie. Scânteia aprinde benzina. Explozia produsă mișcă pistonul. Mișcarea liniară a pistonului e convertită în mișcare de rotație și transmisă la roți. Deci acolo e cu ardere de combustibil curentul vine din bujie, care dacă e deșurubată nu își mai face treaba.
Singurul loc în care te poți curenta este cablul la care e atașată bujia. Îi spunea fișă pe vremuri, acum nu știu cum se cheamă. Deci, dacă scoți bujia și pui deștu’ pe cablul ăla, acolo unde era atașat de moțul bujiei, vezi stele verzi. Poate chiar și pe Doamne-Doamne.
Ai grijă, să nu te pună naiba să faci experimente de-astea, că nu te văd bine.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Dacă vei introduce un obiect metalic în gaura bujiei (în motor), pistonul îl va lovi, și vei face pagube (piston ciobit, poate chiulasă avariată, eventual ochi scos de obiectul care va ricoșa).
Dacă scoți o bujie cu motorul pornit, te poți curenta de pe fișa care stă conectată pe fundul bujiei. În motor nu ai curent, el vine de pe bobina de inducție, care e în afara motorului.
Dacă bagi degetul în locul bujiei în motor, te va lovi pistonul. Rămâi fără deget, și va fi o senzație destul de nașpa (deget strivit + benzina + compresie).
Încă un lucru, dacă scoți o bujie în mers, motorul va merge mai prost sau se va opri, în funcție și de câte rămân. La un motor cu 4 sau mai mulți cilindri, dacă scoți una, încă merge. La unul cu 2 sau 3 cilindri e posibil să se oprească atunci când deconectezi sau demontezi o bujie, iar la cele monocilindrice e evident ca se oprește imediat ce scoți din funcțiune unica bujie.