Și până să meargă motorul cu benzină, cum o pornești?
Restul echipamentelor electrice de unde se alimentează?
Pornirea. In plus alimenteaza circuitul electric, de exemplu alarma, atunci cand motorul nu este pornit.
Un singur raspuns corect pe aici, si nu e ala cu funda.
Acumulatorul masinii asigura curentul de pornire, blocare/deblocare si functionarea unor accesorii, cat timp motorul este oprit.
Dar odata ce motorul a fost pornit, alternatorul asigura tot curentul necesar tuturor consumatorilor electrici, iar acumulatorul (bateria) are doar rol de stabilizare a tensiunii. Se si incarca, intre timp.
Vehiculele sau sculele mici, cu motor pe benzina (drujba, cositoare, motocultor, generator, motoreta) nu au acumulator, au un dinam care produce curent imediat ce se invarte motorul, suficient cat sa dea si primele scantei, pentru pornire.
Simplu: pentru ca masina sa se puna in miscare trebuie sa aiba loc arderea benzinei in pistoanele motorului. Ca benzina sa arda, cineva trebuie sa-i dea foc. Acel cineva este curentul dat de baterie.
Daca o masina merge cu motorina,care mai este rolul bateriei Rolul bateriei este de a porni acel motor,ca este pe benzina,motorina,gaz,hidrogen etc,cineva trebuie sa roteasca acel motor sa porneasca,in cazu de fata acel cineva este bateria.
Dupa ce a pornit,bateria sta, ori se incarca de la o alta piesa numita alternator.
Deci in momentu cand motorul a pornit, asa este bateria nu mai are nici o treaba, nu mai are rol in functionarea acelui motor.
Ori daca stai in masina si motorul este oprit, asculti muzica folosind curent de la baterie, aprinzi lumini tot de la baterie.