Daca scoti toba finala, merge la fel. Daca scoti toba intermediara, merge mai prost.
160km/h prinzi doar daca ai motor 1.6 si cutie "lunga", ori daca ai un 1.4 foarte bine reglat, iar masina e "ceas".
Alimenteaza cu benzina de 100-101, si pune ulei 15W40 mai calitativ.
Si bujiile conteaza, cele Sinterom mergeau bine, cele Bosch sau Renault, nu. Brisk sau NGK erau ok.
Daca pune benzina mai puternica de 95 distruge motorul, mai precis scaunele supapelor si apoi segmentii! Si asa nu avem benzina cu plumb!
Doar daca o urci pe un munte si ii dai drumul la vale. Va prinde si 300 la ora.
Am avut doua Dacii printre care una de 1.4 pusa la punct dar mai mult de 130 nu a prins niciodata. Daca masluiesti vitezometrul sau pui alte anvelope iti arata chiar si 170, cum i s-a intamplat tipului caruia i-ai dat funda.
Eu nu imi amintesc sa fi prins 160 cu Daciile 1300/1310
1310-le cu care am circulat cel mai mult prindea 130+, moment in care se simtea geometria aiurea de masina lovita in trecut, incepea sa topaie groaznic, si o lasam.
Eu i-am dat baiatului un sfat corect in incercarea asta, potential exista.
Eu am mers cu prima masina a mea, o Dacie din 1988 in 4 trepte, lungi, peste 160 pe bord.
Ce iti amintesti tu sau nu, este irelevant! Nu face o Dacie numai ce vrei tu. Cat despre benzina, mai citeste!
Bravo tie ca ai mers, eu nu am zis ca nu poate prinde 160, doar ca a mea nu putea fi stabila la viteza. Dacie din 1988 cu 4 trepte inseamna 1310 TX, cu motor 1.3, care nu prindea nici in ruptul capului 160. Aveai vitezometrul prost 100%.
Nu stiu din ce postura ma contrazici tu, eu sunt mecanic, am prins si vremea Daciei, si lucrez cu masinile din prezent. Tu, ce altceva ai, in afara de un istoric cu o Dacie cu vitezometrul decalibrat?
Cate motoare ai desfacut?
Eu inca am cele doua Dacii, nici una nu are probleme cu scaunele supapelor, dupa vreo 20 de ani de mers pe benzina fara plumb. Ia si citeste in continuare daca n-ai altceva de facut, dar nu considera ca esti experimentat cu atat.
Dar vai, tu esti mecanic, sa ne dam toti la o parte! Eu am schimbat la masina mea o gramada atunci, inclusiv cutia, pentru ca imi curgea pe la planetare, indiferent cate semeringuri schimbam si imi pusese in 4 trepte lungi.
Nu ma intereseaza cate motoare ai schimbat tu, eu mi-am facut masinile cum am vrut eu si mergeau ok. Aveam si GPS real, A-GPZ si eroarea era de 8%.
Ce stii tu nu e lege, lasa-i si pe altii sa aiba propria parere.
Te las sa ai parere, dar parerile se schimba dupa experiente.
Ar fi normal sa te dai putin deoparte, ca eu vorbesc cel putin de zeci de dacii conduse si reglate de mine, iar tu, de una.
Sfatul tau cu filtrul de aer e fail, daca vrei confirmarea, intra pe www.daciaclub.ro sau daca mai ai dacia, iesi in probe fara "gatul de lebada", iar ingrijorarea fata de benzina moderna este doar o parere, la care am venit si eu cu o parere, ca dupa cateva zeci de mii de km cu benzina fara plumb, de 95 si 98, nu am avut niciodata probleme cu supapele.
GPL-ul pe motorul de dacie mananca scaunele supapelor mult mai mult decat benzina de 101 fara plumb, o pot confirma toti detinatorii care au mers mult cu ele pe gaz. Eu am mers doar pe benzina.
Nu sunt acid de placere, dar cand ai experienta, le spui altora si vine un simplu utilizator care se crede mai informat, e normal sa nu prea dau doi bani pe niste pareri din ziare si de pe discovery.
E perfect. Eu nu dau nici macar 2 bani pe parerea unui mecanic. Ma duc sa repar masina numai dupa ce stiu eu ce are si nu dupa ce ma aburesc fratiorii tai sa ma usuce de bani.
Sa stii, ca din cauza celor care dau buleala singuri, mecanicii nu au ce manca
Nu prea ajungi usor sa te asculte un mecanic, fiecare e cu clientii lui...
Iar daca tu esti din ala care stie el mai bine, imi inchipui cam ce fel de mecanici si-au facut timp de tine.
1.Dupa evacuare trebuie traseu marit pe 48-50 mm, astfel incat gazele sa se evacueze mai repede. Nu renunta la nici o toba, dar trebuie sa scoti sitele din ele sa aiba traseu direct-flow. La Pilot sau Borla se fac trasee complete legale, aprobate de RAR, dar costa cam 1.200 lei.
2. cauta aprindere electronica sa-i instalezi, pentru ca se comporta mai bine la turatie decat cea standard pe pipa din delcou.
3. cureti si reglezi bine carburatorul;
4. scoti de tot filtrul de aer cand faci testul de 160 km/h sau pui unul nou nout.
5. plinul facut, roata de rezerva, anvelope bune si umflate cat trebuie, poate chiar cu 0, 1-0, 2 bari mai mult, maxim inca o persoana in fata langa tine. Fara alta greutate. Daca masina e prea usoara zbori de pe sosea, daca e prea grea nu merge ok la viteza.
5. bujii noi si bune.
6.pliaza oglinzile exterioare sau scoate-le daca poti.
- Daca masina cu setul motor, ambreiaj si tot este in mintile ei, pe ceas depasesti 165, poate 170.
Nu distruge nimic, la Dacie oricum trebuie RK motor la 70. 000km, se slefuiesc atunci scaunele si nu apuci sa vezi efecte negative ale mersului cu benzina fara plumb. In plus, exista aditivi, daca te ingrijoreaza asta.
Referitor la recomandarile tale, la 1.4 cu gotronic, cat si la 1.3 (tot gotronic), mersul cu carburatorul gol (fara filtrul de aer) scade din putere destul de mult, trage prea mult aer.
Iar oglinzile exterioare sunt un detaliu de 0. 0000001% din problema aerodinamicii, Dacia loveste aerul cu botul si parbrizul. Imi aduc aminte cand mergeam cu ea peste 100km/h, motorul tragea bine, dar imi ridica botul de la curentii de aer. Cand treceam la viteza aia pe langa un tir, parca eram pe motocicleta. Daca era sa apese aerul pe oglinzi, le rupea garantat.
PS: aprinderea Gotronic foloseste in continuare pipa din delco, iar alta aprindere electronica nu cred ca mai gaseste pe piata, poate doar adaptarea cu delco VW.