anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Dacă trebuie sa opresc brusc, se întâmplă ceva dacă o las in treapta 1 si opresc motorul? Că e logic că se blochează rotile, dar ce se poate întâmpla, poate să fugă mașina în părți de pe asfalt in acel moment? Probleme la motor?

15 răspunsuri:
suntserios
| suntserios a răspuns:

In primul rand nuintra in a1a, și dacă insiști faci praf cutia

| sierra1 a răspuns:

Ai două sisteme de frână, folosește-le pe alea la oprire bruscă

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Opelul meu nu e in stare sa opreasca motorul cu frana de picior; am mai calcat frana fara sa realizez ca sunt in viteza, iar motorul invartea lejer rotine cu tot cu frana apasata bine (si franele sunt ok, a trecut ITP-ul).
Deci... E posibil sa sa nu poti opri de tot, la unele.
Poti strica ambreajul, fiind o sarcina mare pe el, in momentul in care tii cuplul motorului cu frana.

| xerxes1 a răspuns:

Citind intrebarile tale cred ca ar trebui sa repeti scoala de soferi cu un instructor mai priceput.

| Valyasdfg a răspuns (pentru xerxes1):

In ziua de azi instructorii te învață chestiile principale, să-ți dea și ție permisul, nimeni nu știe tot după 30 de ore, șofer devii tu dupa aia pe pielea ta singur, din prima zi când am avut plasticul, am mers deja în orașe mari singur, in al meu merg cu "ochii închiși"

| anonim_4396 explică (pentru Valyasdfg):

La ce întrebi...

| Începătorul988 a răspuns:

Salut. Daca te referi la o franare in caz de urgenta aceasta o faci pana se opreste motorul, fara a apasa ambreiajul. (Crede-ma, poate face diferenta dintre viata si moarte, ceea ce nu se invata la scoala de soferi)
Daca te referi ca la 90kmh sa ii dai a1a, nu incerca, o sa iti strici motorul si cutia de viteze. Franarea de motor se face in trepte de viteza mici, la turatii cat mai mari, dar nici asa!

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

E indicat să lași mașina în viteză când pleci. Nu mereu ține frâna de mână.
Cred că la asta te referi.

| Valyasdfg a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu! Să zicem că sunt pe drum cu 90 la oră de exemplu, se întâmplă ceva și vreau să opresc dintr-o dată, dacă opresc mașina in treapta 1, atunci se blochează rotile, te aruncă prin parbriz? L-am întrebat pe fostul instructor si a zis că nu știe, dacă vreau să văd să încerc undeva retras de lume, mașini, etc, a zis că nu a încercat niciodată

| anonim_4396 explică (pentru Valyasdfg):

Nu înțeleg ce zici, la 90 la oră nu intră în a-1-a. Vrei să-i dai a-1-a cu 90 și să frânezi brusc?

| Valyasdfg a răspuns (pentru anonim_4396):

Exact, să nu se mai învârtă roțile, bagi 1 cu frână până la podea aproape de oprire, și dupa aia lași ambreiajul să aibă ce cupla și în același timp oprești din cheie motorul, am incercat la viteza mica și într-adevăr se oprește mult mai repede pentru că sunt blocate roțile, dar nu știu la viteza mare, știu eu să nu mă arunce din mașină, (chiar daca am centură, poate că cedează), sau să alunece pe asfalf în părți mai intru in ceva Doamne feri

| anonim_4396 explică (pentru Valyasdfg):

Nu intră mașina în a-1-a la viteza mare

| Denila123 a răspuns (pentru anonim_4396):

Corect bravo, a doua intra la sigur

| Uvox a răspuns:

Eu inteleg ca tu întrebi daca poti sa franezi masina cupland in treapta 1-a după care imediat sa oprești motorul?
Da, în situații extreme da. Dar NU de la 90kmh chiar dacă reușești să cumplezi 1-a.
Nu mai contează atat de mult treapta selectata ca oricum cred ca se alege praful de motor si cutie.
De aruncat prin parbriz nu e cazul, nu mai mult ca la o frânare de urgentă folosind metoda "clasică".

| Valyasdfg a răspuns (pentru Uvox):

Ok atunci dacă frânez și trag și frana de mana simultan, ce se întâmplă? Logic că frâna de mână o trag ușor că derapez cu siguranță, fac piruetă