Opelul meu nu e in stare sa opreasca motorul cu frana de picior; am mai calcat frana fara sa realizez ca sunt in viteza, iar motorul invartea lejer rotine cu tot cu frana apasata bine (si franele sunt ok, a trecut ITP-ul).
Deci... E posibil sa sa nu poti opri de tot, la unele.
Poti strica ambreajul, fiind o sarcina mare pe el, in momentul in care tii cuplul motorului cu frana.
Citind intrebarile tale cred ca ar trebui sa repeti scoala de soferi cu un instructor mai priceput.
In ziua de azi instructorii te învață chestiile principale, să-ți dea și ție permisul, nimeni nu știe tot după 30 de ore, șofer devii tu dupa aia pe pielea ta singur, din prima zi când am avut plasticul, am mers deja în orașe mari singur, in al meu merg cu "ochii închiși"
La ce întrebi...
Salut. Daca te referi la o franare in caz de urgenta aceasta o faci pana se opreste motorul, fara a apasa ambreiajul. (Crede-ma, poate face diferenta dintre viata si moarte, ceea ce nu se invata la scoala de soferi)
Daca te referi ca la 90kmh sa ii dai a1a, nu incerca, o sa iti strici motorul si cutia de viteze. Franarea de motor se face in trepte de viteza mici, la turatii cat mai mari, dar nici asa!
E indicat să lași mașina în viteză când pleci. Nu mereu ține frâna de mână.
Cred că la asta te referi.
Nu! Să zicem că sunt pe drum cu 90 la oră de exemplu, se întâmplă ceva și vreau să opresc dintr-o dată, dacă opresc mașina in treapta 1, atunci se blochează rotile, te aruncă prin parbriz? L-am întrebat pe fostul instructor si a zis că nu știe, dacă vreau să văd să încerc undeva retras de lume, mașini, etc, a zis că nu a încercat niciodată
Nu înțeleg ce zici, la 90 la oră nu intră în a-1-a. Vrei să-i dai a-1-a cu 90 și să frânezi brusc?
Exact, să nu se mai învârtă roțile, bagi 1 cu frână până la podea aproape de oprire, și dupa aia lași ambreiajul să aibă ce cupla și în același timp oprești din cheie motorul, am incercat la viteza mica și într-adevăr se oprește mult mai repede pentru că sunt blocate roțile, dar nu știu la viteza mare, știu eu să nu mă arunce din mașină, (chiar daca am centură, poate că cedează), sau să alunece pe asfalf în părți mai intru in ceva Doamne feri
Nu intră mașina în a-1-a la viteza mare
Corect bravo, a doua intra la sigur
Eu inteleg ca tu întrebi daca poti sa franezi masina cupland in treapta 1-a după care imediat sa oprești motorul?
Da, în situații extreme da. Dar NU de la 90kmh chiar dacă reușești să cumplezi 1-a.
Nu mai contează atat de mult treapta selectata ca oricum cred ca se alege praful de motor si cutie.
De aruncat prin parbriz nu e cazul, nu mai mult ca la o frânare de urgentă folosind metoda "clasică".