Foarte putin probabil. Dacia 1300 are 54cp, fie ca e echipata cu carburatorul Carfil 32 sau Solex.
E drept ca uzina a produs foarte multe echipari speciale, colaborari scurte cu Renault, care nu apar nicaieri explicate, insa abia dupa '85 a inceput sa produca alte motoare.
Pe Dacia 1300 s-au pus doua tipuri de motoare, aproape identice, cu aceeasi putere:
-810-02* pe primele produse, pana in anul 1972, care era produs in Franta si doar montat in Romania, cu carburator Solex
-810-99*, fabricat in Romania, cu set motor identic cu cel frantuzesc (multa vreme au avut seturi frantuzesti), dar cu carburatorul Carfil 32, mult mai simplu decat Solexul, putin mai economic si la fel de puternic.
Deci, te uiti pe placuta de pe motor ca sa-i afli codul (e pozitionata in partea stanga, pe langa filtrul de ulei), si la carburator. Normal ar fi sa aiba Carfil 32 cu o singura camera, care ii da 54 cp.
In ciuda puterii mici, se misca foarte bine in trafic, pentru ca are cutia cu rapoarte scurte, in 4 trepte, iar caroseria e usoara. Problema e in afara localitatilor, orice viteza peste 100-120km/h devine deranjanta, merge motorul cam prea turat.
Dacia 1300 are putin peste 70 cp. Dar cand iti cumperi o daciutza din '78, cred ca e mai putin relevanta puterea motorului.
Nu.Are maxim 60. Dar ce sa mai faci cu ea? Sunt dacii fabricate dupa 2000 cu 10-15 milioane, ce sa faci cu cadavrul din 78?
revelatia2003 întreabă: