| Alyyynu a întrebat:

Datele problemei:
1) golf 2.0 140 cp vs. passat 2.0 140 cp
2) 1.9 tdi 105 cp vs. 2.0 tdi 140 cp
3) chiptuning

Intrebari:
1) golful ar trebui sa consume mai putin avand caroseria mai usoara?
2) care este cel mai bun din punct de vedere al raportului putere/consum.
este diferenta atat de mare la consum intre 1.9 si 2.0?
3)in medie chiptuningul ar trebui sa reduca consumul; pana la ce turatie ai consumul mai redus si de la ce turatie incepe sa consume mai mult decat consuma (initial inainte de chiptuning)?

Răspuns Câştigător
regis
| regis a răspuns:

1) Teoretic da, golful ar trebui sa ceva mai putin, in special in oras.
2) Diferenta de consum intre cele doua motorizari nu poate fi foarte mare, probabil undeva putin peste 0. 5 l/100 km. Nu am date, insa cred ca ca 2. 0 TDI are un raport mai bun putere/consum. Puterea acestuia este cu 33% mai mare, ma indoiesc ca acelasi procent se va regasi si in consum. Repet insa, nu am date, vorbesc doar din presupuneri.
3) Nu sunt foarte in tema, insa chiptuningul din cate stiu se face pentru obtinerea unui spor de putere, printr-o usoara imbogatire a amestecului, ceea ce logic ar duce la o crestere a consumului, nu la scaderea lui.

2 răspunsuri:
| Nokitochikushi a răspuns:

Nu este vorba la consum de caroserie. este vorba de motor poate sa fie masina si de 100 kg daca motorul e de 3800 cc nu are cum sa consume putin

regis
| regis a răspuns:

@pinter - departe de adevar. Un motor de 3800 cmc pe o masina de 100 de kg va consuma mult mai putin decat un motor de 100 de cmc pe o masina de 3800 de kg, vorbind bineinteles despre motoare de aceeasi conceptie. Greutatea masinii influenteaza foarte serios consumul, la aceeasi masina aparand diferente inclusiv in functie de incarcare. Un anumit consum vei obtine cand mergi singur in masina si cu totul altul atunci cand ai inca patru pasageri, rezervorul plin si 6 saci de ciment in portbagaj. Consumul va creste incredibil de mult, in special daca vorbim de benzinare de mica capacitate.