Ce este aia termoclupla? Daca apa urca si coboara, is cateva cauze, termostatul, senzor de temperatura a apei din motor, sau ventilatoarele, unu din astea nu functioneaza.
Cind mergi acum, ca este frig afara, apa se raceste cit de cit de la aerul care intra prin radiator singur, datorita ca masina se deplaseaza.
Dar daca fortezi, chiar daca aerul intra cu viteza, tot nu este suficient, pentru ca la fortare, motorul se incalzeste mai tare.
Daca spui ca ai schimbat termostatul cu unul nou si care trebuie, atunci problema ta ramane ventilatoarele sau senzorul dupa caz, alea sa nu functioneze.
Sa vezi daca ventilaroarele functioneaza, porneste motorul, deschide capota, cu masina pe loc, da drumul la AC si dal la maxim dar AC maxim, adica sa bage cit mai rece.
In acel moment ar trebuie sa plece toate ventilatoarele ce le are masina, ma refer cele de la masina din fata, obligat trebuie sa plece toate ventilatoarele.
Daca nu pleaca, atunci ai aflat unde este problema ta.De asemenea chiar daca pleaca ventilatoatrele daca dai drumul la AC, ar putea ca atunci cand nu functioneaza AC, ventilatorul sa functioneze, dar nu la turatie care trebuie.
Mai poti verifica cum spui, cand vezi ca apa urca peste 100, opresti, deschizi capota si ventilatorul ar trebuie obligat sa functioneze.
Daca nu functioneaza, atunci acolo este problema ta.
Toate ce am spus, le poti tu singur verifica.Problema ar putea sa fie ori ventilatoare ori senzori defecti care nu mai functioneaza bine si nu mai spune computerul temperatura reala.
Pentru ca acele ventilatoare nu pleaca asa de capul lor, exista undeva un senzor de temperatura, nu ala care iti arata tie la bord, o masina are 2 senzori, unu ce vezi tu la bord temperatura si altul, care spune computerului masinii, sau unui releu, ori ce o avea amsina, ca temperatura este mare si ca trebuie sa dea drumul la ventilator sa ventileze.
Tu vezi la bord ce arata senzorul care iti arata tie la bord, dar nu asta da comanda ventilatorului sa plece intelegi?
Este alt senzor. Astea ar putea fi, sensor, ventilatoare sa nu functioneze sau sa functioneze defectuos, sau termostat.
Stai, ca n-am lamurit un lucru: face presiune prea mare, sau nu ai tu habar de mecanica, si nu stii ca e normal sa aiba presiune moderata acolo?
Oricum ar fi, sa mergi fara termostat este o idee foarte proasta, mai ales iarna.
Apeleaza totusi la un mecanic, nu mai fa alegeri gresite, ca te va costa mult mai mult "experienta", stricand masina.
Face presiune în vas și scoate tot lichidul de răcire afară, am fost și la mecanic
Atunci raman la ideea ca este chiulasa. Testele de gaze au relevanta daca ai gaze la momentul ala. Daca tie iti baga gaze doar o data la nu stiu cat timp, la accelerari puternice, nu vor iesi la testul facut la relanti, in service.
Eu nu as pierde vremea aiurea, as da jos chiulasa, cel putin cu titlu de constatare. Daca e totul ok, se monteaza la loc cu alta garnitura, si aia e.
Busonul nu cred ca este defect, daca elibereaza antigelul. Poti sa-l schimbi si pe ala preventiv, dar nu as miza pe el.
Termostatul a fost inlocuit cu unul bun? Stiu ca initial aveai unul care deschide foarte tarziu (si probabil din cauza aluia s-a ars garnitura/s-a deformat chiulasa).
Unde ai invatat sa te exprimi asa? Vorbesti de parca ai fi extraterestru
Reformuleaza intrebarea, da detalii, apa la bord ce arata, creste temperatura nu, ai la bord aprinse luminite de craciun, etc.
Vii si arunci ceva cuvinte extraterestre si te astepti la ce? Sistemul de racire, nu-i doar termostat si vas cu buson, ai ventilatoare, ai pompa de apa, ai la bord, asta daca ai manometru care arata temperatura apei, de astea nu zici nimic.
Trebuie sa vii si sa spui, ceva de genul :
Merg cu masina incet nu se intampla nimic, cand merg mai repede, temperatura apei urca, imi arata la bord, iar apa din mortor este aruncata afara prin acel vas.
Deci ceva genul asta trebuie sa descrii. Nu am la bord, pom de craciun, adica luminite aprinse care nu ar trebui.
Baga o exprimare de om, apoi mai vedem
Apa la bor crește până la 105 și după scade la 90-80, după ce circul cu ea mai mult sau o forjez la urcare atunci îmi face presiune în vas în rest dacă merg normal fără să trag de ea atunci îmi face presiune în vas, dar treaba asta a început să apară după ce am schimbat termostatul l-am schimbat ca bagă căldură slab becuri în bord nu am de loc aprins chiar de loc, după cum ți-am spus nu face tot timpul presiune în vas nu am apucat să observ mai bine după ce ajunge apa de două orii cam la 105 atunci face presiune în vas sau nu asta nu am observat, dar ce-i drept nici termocupla nu am auzit-o să pornească de loc de fiecare dată când a făcut presiune în vas
Lipsa caldurii in habitaclu corespunde simptomelor de chiulasa cu probleme/compresie in antigel.
Dar poate fi si total paralela, de exemplu de la un radiator infundat sau probleme in aeroterma (flapsuri).
Nu am nici ulei în vas, nici antigel în motor, nici fum alb după mine, temperatură în habitaclu am merge căldura, dar încă ceva de ce nu pornește termocupla când antigelul e prea cald! Acuma am schimbat bușonul de la vas
Ce este aia termoclupla? Daca apa urca si coboara, is cateva cauze, termostatul, senzor de temperatura a apei din motor, sau ventilatoarele, unu din astea nu functioneaza.
Cind mergi acum, ca este frig afara, apa se raceste cit de cit de la aerul care intra prin radiator singur, datorita ca masina se deplaseaza.
Dar daca fortezi, chiar daca aerul intra cu viteza, tot nu este suficient, pentru ca la fortare, motorul se incalzeste mai tare.
Daca spui ca ai schimbat termostatul cu unul nou si care trebuie, atunci problema ta ramane ventilatoarele sau senzorul dupa caz, alea sa nu functioneze.
Sa vezi daca ventilaroarele functioneaza, porneste motorul, deschide capota, cu masina pe loc, da drumul la AC si dal la maxim dar AC maxim, adica sa bage cit mai rece.
In acel moment ar trebuie sa plece toate ventilatoarele ce le are masina, ma refer cele de la masina din fata, obligat trebuie sa plece toate ventilatoarele.
Daca nu pleaca, atunci ai aflat unde este problema ta.De asemenea chiar daca pleaca ventilatoatrele daca dai drumul la AC, ar putea ca atunci cand nu functioneaza AC, ventilatorul sa functioneze, dar nu la turatie care trebuie.
Mai poti verifica cum spui, cand vezi ca apa urca peste 100, opresti, deschizi capota si ventilatorul ar trebuie obligat sa functioneze.
Daca nu functioneaza, atunci acolo este problema ta.
Toate ce am spus, le poti tu singur verifica.Problema ar putea sa fie ori ventilatoare ori senzori defecti care nu mai functioneaza bine si nu mai spune computerul temperatura reala.
Pentru ca acele ventilatoare nu pleaca asa de capul lor, exista undeva un senzor de temperatura, nu ala care iti arata tie la bord, o masina are 2 senzori, unu ce vezi tu la bord temperatura si altul, care spune computerului masinii, sau unui releu, ori ce o avea amsina, ca temperatura este mare si ca trebuie sa dea drumul la ventilator sa ventileze.
Tu vezi la bord ce arata senzorul care iti arata tie la bord, dar nu asta da comanda ventilatorului sa plece intelegi?
Este alt senzor. Astea ar putea fi, sensor, ventilatoare sa nu functioneze sau sa functioneze defectuos, sau termostat.
Poate iti baga gaze doar la un anumit regim, am avut aceeasi problema cand mergeam batraneste totul era ok, am facut chiar si un drum de Italia.Cand bagam putin piciorul in ea dadea apa afara.
Am suspectat totul,am eliminat racitorul de gaze, am facut testul de gaze, neconcludent, am inlocuit capacul la vasul de expansiune, am inlocuit termostatul, am spalat radiatorul interior exterior, am aerisit instalatia de n ori, am inlocuit termoflotul deoarece ma gandeam ca atunci cand creste temperatura uleiului la 125 de grade ini intra in fierbere lichidul de racire din el, ma gandeam sa verific si pompa de apa chiar daca era skf aproape noua dar am luat taurul de coarne si am demontat chiulasa.Si se vedeau doua urme de fum de la doi cilindri care comunicau spre sistemul de racire.Acum pot sa trag de ea cat vreau ca nu mai fierbe.
Ar trebui sa repeti testul de gaze la alt service cu motorul cald si sa accelerezi usor masina. Poate au alte substante mai sensibile.
Este cheloasa si termostatul si elecromotorul si cauta dioda motorului si apridere motorului la dioda si la bujie
Tu primești funda, pentru ca ai explicat cum trebuie și pentru ce să verific pe mașină, o să încep cu bușonul și după cu senzorul de l‐a termocupla și după cu instalația să nu aibă goluri de aer
Mimi26567 întreabă: