Porneste de la tehnologie noua. 4 supape pe cilindru, avans la scanteie variabil, tacheti hidraulici cu avans variabil, raport mare de campresie, bobina pe fiecare bujie, etc. problema e ca costul de intretinere e ridicat, iar motoarele se uzeaza rapid.
1.6 TDi la 105 cp este un motor slabut in comparatie cu ce exista acum pe piata. Tehnologiile de motorizare progreseaza de la an la an, vin ideile noi si normal ca propulsoarele progreseaza.
Un motor de 2000 cm3 niciodata nu va fi mai putin eficient decat unu de 1.2, 1.4 sau 1.6 daca este din aceeasi generatie si are aceeasi parametrii de crestere a puterii (turbina, 16v, etc). Mai conteaza si ingineria (Fiat scoate 180 cp din 1.4 cm3 in timp ce vw scoate doar 140-160 cp)
De unde si pana unde un motor 1.2 1.4 sau 1.6 este mai eficient decat 2.0? eu am un volvo din 97' cu motor 2.0 de 136 cai putere si consum de 8.5 mediu. cuplu de 220 Nm si este aspirat, unul cu turbo are cam 200 cai putere[ anii 90'] pe cand un 1.2 are in jur de 60 cai putere, un 1.4 are 75 cai putere, un 1.6 cu turbo are cam 115 cai putere. si iar nemtii au copiat de la alte marci, motorul 1.6 TD fiind scos de ford apoi imbunatatit de volvo ca apoi nemtii sa fure ideea de 1.6 Diesel schimbandu-i numele din DCI in TDI halal, cel original care il gasesti in ziua de azi in special pe volvo este de 115 cai putere, totusi, depinde si de felul in care este lucrat motorul, cursa pistonului, cate pistoane etc. de exemplu volvo a scos 507 cai putere dintr-un motor 2.6 4 pistoane in linie.
octa2021 întreabă: