Sa o luam cu inceputul, un motor diesel are puterea maxima la turatie mica, ceea ce rezulta ca de la 100-120 km/h in sus acceleratia este destul de slaba fata de cele pe benzina, motoarele pe benzina, de ce este turatie mai mare de ce au putere mai mare, adica la o masina iti scrie sa zicem putere maxima 136 cai putere la X rpm [rotatii pe minut] daca este un motor diesel, va avea puterea asta cam la 3000 rpm, daca este un motor pe benzina, aceasta putere o va avea de la 4500 rpm in sus. masinile de curse avand mai mereu viteza in curse, este si normal, nu au cum sa accelereze la fel de repede deoarece motorina nu arde in intregime la turatii mari pe cand benzina nu are probleme. si o masina cu motorizare diesel e sprintena, pana in 120 km/h dupa aceea, nu prea prea deci de aici iti poti da seama de ce masinile diesel nu sunt folosite la curse. si cuplul nu vine neaparat de la motor daca e pe benzina sau motorina, aici depinde foarte mult de transmisie, daca este fwd[tractiune fata] rwd [tractiune spate atunci cuplul este mai mare, nu cu mult dar mai mare] si awd sau 4wd/4x4 [toate 4 rotile, ii da un cuplu mult mai mare decat la cel fwd]
Cristi ti-a explicat foarte bine cum sta treaba, de aici rezulta ca nici odata nu poti inlocui un benzinar cu un diesel chiar daca difera mult consumul, intr-adevar ca sa faci un diesel pe prima suta de metri la o liniuta trebuie sa fie cu cel putin 50 de cai mai puternic benzinarul aici tinand cont ca au tractiunea pe aceiasi punte, dar cum ti-am zis doar pe prima 100 de metri ca dupa aia ramane cu mult in urma dieselul, iti spun din experienta asta
Motorul cel mai echilibrat intre consum si putere este clar un 3.0 Diesel
Dieselul o fi multe dar fata de un benzinar e puturos. Dieselul e pentru tractoare nu pentru curse.
Ce legatura are raspunsul tau cu intrbarea?
...se scrie Porsche!
Stanmariusvasile întreabă: