Când ați făcut ultima revizie la mașină? Câte sute de mii de kilometri parcurși reali are?
Mergeți în service pentru reparații și întreținere, nu pe internet se repară un vehicul de cel puțin 15 ani vechime!
Ce are? Dacă aveți cartea tehnică a modelului veți vedea că există flanșă, ambreiaj, cutie de viteze. Cutia de viteze are și ea pinioane, arcuri, rulmenți, garnituri etc.
Pe scurt, jos motorul, jos cutia de viteze, jos ambreiajul și reparații generale!
Revizie de cand ii la mine niciodată.
Masina are aproximativ 260.000 km, am cartea cu toate insepectiile efectuate doar in service autorizat, masina o am de anul trecut, ea din 2020 nu a mai fost folosită ma gandesc eu, cand a fost cumparata se vedea pe motor cum a stat foarte mult timp nepornita, aluminul, componentele motorului aratau cam urat din cauza umiditatii, ma gandesc ca si asta a afectat mult masina.
In schimb au fost schimbate mai multe piese, clapeta acceleratie, suporti motor, egr-ul, rola ambreiaj alternator, curea accesorii, filtre, ulei schimbat in jur la 10.000 de km, kit ambreiaj nou, pompa ambreiaj, cilindru receptor, dupa aceste probleme a survenit problema cu tacanitul asta si a început turbina sa faca tot felul de sunete... diagnoza auto acum ceva timp, injectoarele la rece au lucrat perfect...
Să dea Domnul să fie cei 260k de kilometri. Dar, dacă încep să troncăne toate, cred că are mai mulți kilometri, iar dacă are carte de service, nu știu de ce nu spuneți dacă a avut o revizie tehnică generală, completă, cu dezmembrarea marilor piese în mișcare, adică motor, cutie de viteze. Mie mi se pare că mai mult s-au făcut reviziile standard, nu amănunțite.
Pai nu amanuntite doar asa ce dadea semne ca pica... daca is kilometrii originali nu stiu, ii bine ca merge
Se aude zgomotul ce spui de la motor sau de la transmisie? Asa scoate din viteza, apoi pe loc accelereaza motorul tare si asculta daca se mai aude.
Daca se aude cand accelerezi cu masina pe loc, inseamna ca problema e la motor.
Daca se aude doar cand esti in miscare, atunci ar fi la cutia de viteze ce spui.
Dupa ce faci testul asta accelerind tare cu masina pe loc si scoasa din viteza, o sa stii la ce urmeaza sa te uiti.
Ce spui tu ce bagi, in a cita si alte chestii e poveste, nubare relevanta, trebuie test cum am zis sa fii sigur dse exemplu ca motorul nu ar fi cu probelem, sau daca la testul ce am zis se aude, atunci acolo sa fie problema.
La relantiu nu face nimic, am si spus, doar in mers si doar in viteza a 4 + ca am turbina defecta si cand schimb treptele de viteza face un suierat urat dar asta ii alta poveste
Eu sunt mecanicul ei mai nou.
Eu te-am trimis cumva la mecanic? Dar cred ca am scris fraze cam lungi, de aia nu ai inteles ce am spus.
Porneste motorul, stai cu masina pe loc, si acceperezi tare, asculti daca se aud acele zgomote.
1-Daca se aud zgomote cand accelerezi 3-4 mii turatii, si stai pe loc, atunci is probleme la mortor.
2- daca se aud zgomote doar cand masina este in miscare, atunci problema este de altundeva, transmisie sau altceva.
Trebuie sa faci asta sa iti deai seama unde sa cauti mai departe.
Nu stiu daca pricepi ceva din ce am scris, se pare ca din primul mesaj nu ai inteles nimic banui ca nici ce am scris acum no sa pricepi.
Asta e, fiecare cu cit poate duce, cit stie.
Mai omule, am zis eu la relantiu? Am spus pornesti motorul si cu masina pe loc accelerezi, deci nu lasi motorul la relantiu.
Rel; antiu inseamna cand tu nu accelerezi deloc motorul, cand nu pui picioru pe acceleratie.
Eu am spus din contra, cu masina stind pe loc sa accelerezi peste 3-4 mii turatii, asculti daca se aude acel zgomot ce spui tu.
Pt ca atunci cand esti ijn mers nu mai exista la relantiu, atunci ai picioru pe acceleratie, turatiile is peste 5-8 sute, deci masina pe loc, accelerezi, daca nu se aude nimic, atunci cauti in alta parte problema, stii ca motorul nu are nimic suspect.
Daca nu se aude cu masina stind pe loc si motorul accelerat, atunci problema este la cutia de viteze ce spui.
Am spus sa faci asa, pentru ca nu dureaza decat 1-2 minute, dar sa fii sigur ca excluzi motorul, stii ca nu de acolo vine zgomotu.
Nu sa alsi masina la relantiu, o accelerezi asa tare, in suturi, chestii de genul asta.
Transmisia staind pe loc nimci in ea nu se invirte,, deci cand stai pe loc si motorul pornit, doar motorul functioneaza.
Testu asta am zis sa elimini din calcul motoru, sa fii sigur ca ala nu face zgomot, aia e tot.
Da, am inteles, am facut testul acesta dar nu se aude tacanitul ala cum zici tu poate sa fie de la cutia de viteze
Asta am zis, daca nu se aude, stii sigur ca mootorul nu-i problema.Acu poti sa verifici cutia e spui, desi aia e problema daca spui ca doar numa in anumite viteze se intampla.
Ar fi bun sa mergi la ceva mecanici care is mai cu experienta, poate stiu aia mai bine.
Aia pot sa o conduca, sa simta ei, sa auda si isi pot da seama mai bine.Dar sa gasesti pe unia cu experienta.
La cutia aia nu stiu ce cabluri sunt, ma gindeam ca ar fi bun sa scanezi masina, dar nu stiu la transmisia asta manuala ce sensori or fi, daca au sau nu.
Mergi si tu si verifica, nu cred sa iti ia careva bani multi doar pentru ca se uita sau verifica putin.
Bafta si sper sa rezolvi
Sincroanele de la treaptele 4 și 5 duse. Și e cam ciudat ca de obicei sincroanele care se duc sunt cele la treptele inferioare, ca alea sunt mai utilizate.
Si nu e de joacă, ca se poate bloca madina in viteza 4 sau 5, si nu prea mai ai ce face. Blocata in viteza 1, 2 sau chiar 3 ai șanse sa pleci de pe loc.
Nu cumva în vreo depășire sau mers în viteză ai schimbat aiurea dintr-o treaptă de viteză superioară într-o treaptă inferioară (gen din a5-a în a4-a) și nu ai apăsat pedala de ambreiaj total? Că am mai auzit de genul ăsta de "haiducie".
In treapta intai deulte ori nu intra bag repede treapta a 3 apoi iar treapta 1 si asa intra, nu am spus asta ca eu ceream pareri pe partea cu sunetul, cum ai zis so tu sincroanele asta mi-a zis si mecanicul
Da, cutia de viteze ii defecta, acum ceva timp am fost sunat de mecanic, zicea sa trag de ia pana pica...