0,9l si 70CP e un raport bun sau destul de bun, din cate stiu.
Grav ar fi fost sa dezvolte 125CP+ la cilindreea aceea.
1. Din ratiuni ecologice in primul rand.
2. Si pentru ca modelul Logan e ce vrei tu, doar masina sport/de putere nu.
(De obicei se face un studiu de piata inaintea dezvoltarii unei noi generatii de produs. Se tine cont de scenariile de folosire calculate in urma acestor studii, si se tine de asemenea cont de ultimele rapoarte de mediu - eterna problema a poluarii accelerate).
3. E gandita ca un vehicul eficient, de familie, cu precadere pentru oras si distante scurte (asta neinsemnand ca nu o poti folosi si la distante mai lungi uneori).
4. Daca ar dezvolta motoare time-proof, cui ar mai vinde produse in urmatorii ani? (aceasta regula e valabila pentru multi producatori in ziua de azi, nu se intalneste doar la Dacia)
Penteu ca e ieftin de facut, usor de reparst si prinzi destula viteza La ce iti trebuie peste 100de km/h pe drumurile noastre (aici ma refer la autostrazi) nu stiu.
Pentru că altele sunt normele de poluare, pentru că acele motoare, ca și concepție, erau învechite.
Iar, în prezent, ca în toate grupurile auto, se folosesc motoare la comun.
Motoarele de care vorbiți nu se mai produc, nicăieri.
Acum apare o nouă generație care va înlocui, îmbunătăți actualele motoare.
Salut. In primul rand un motor de genul e mai ieftin de facut. In al doilea poluaza mai putin si ii ajuta pe toti producatorii auto sa scade din noxe pentru standartele europene. Nu uita ca un motor de 0.9 desi e mai mic are si turbina. In cazul asta dezvolta 90cp. Acum s-o adaugat si motorul 1.0 TCE cu 100cp pe logan care e cam echivalentul la un 1.6 MPI vechi. Eu cred ca ajunge pentru asa masina si in caz de ai nevoie de mai mult este Dacia Duster cu motor de 1.3 TCE 130cp, 150cp, etc.
Num3Ascuns întreabă: