Dezavantaje cutie automată
1. Costuri de întreţinere mai mari
O transmisie automată are un mecanism mai complex şi de aceea costurile de reparaţii vor fi întotdeauna mai mari.
2. Performanţe mai slabe
Dacă vorbim de cutiile automate convenţionale şi nu de cele cu dublu ambreiaj, atunci putem spune că acestea afectează performanţele unei maşinii. Iar asta se observă atunci când apeşi putrnic pedala de acceleraţie la podea (kick-down) şi vezi că nu se întâmplă nimic pe moment. Asta pentru că trecerea de la o treaptă inferioară la una superioară se face cu o mică întârziere.
https://www.promotor.ro/......e-15103975
Nu am nevoie de viteza, nu am de ce sa apas pedala de acceleratie la maxim, folosesc masina sa merg la munca si pe unde mai am treaba, mereu cu limita legala de viteza, nu am depasit-o niciodata, in oras am mers mereu cu maxim 50 la ora, iar in afara nu am depasit niciodata 90 la ora, nu sunt un tip grabit si nu vreau sa incalc legea, cat despre costurile de intretinere, asta chiar nu e ok si nu stiam ca costa mai mult la cele automate
Sa fim seriosi, ala e un articol de acum cativa ani, de atunci pana si Dacia are cutie automata care nu mai are dezavantajele alea.
Am si eu o intrebare.Ce anume intretii tu la o masina cu transmisie automata? Is doara curios.
Eu din cate stiu la o astfel de masina la transimsie nu intretii absolut nimic, dar absolut nimic, chiar fabricnatu spune sa nu te atingi de transmisia aia deci despre ce intretinere vorbim?
Intretinerea la o astfel de masina este zero, nu ai nevoie absolut nimic sa intretii.
De ce spun asta? Eu asta conduc de 15 ani, am avut o alta masina din 2000 deci nu noua si la fel nu am intretinut nimic, am dato in 2017, deci 17 ani n-a avut nimic si nici nu cred sa aiba ceva in continuare, ma refer la transmisie aia automata la care nu am atins abspit nimic, nu i-am pus nimic, nu i-am facut nimic
Daca apepsi pedala de acceleratie la o masina asa te baga in scaun asta daca chiar vrei sa stii.Ce spui tu ca apesi pedala si masina sta pe loc, da se intampla la alea cu motoare de trotineta
Eu acu am una cu motor de 2 litri, dar cand apas pedala se duce c a vantu si nu am transmisie dual clutch am transmisie normala.
Ar fi cazu sa vorbeasca unia care conduc ambele masini, iar eu am condus balamuc manuala si sincer nu-s curios nici daca mi-ar da cineva una moca si noua
Alta chestie asa ca idee.stiai ca Lamborghini, Ferari, maseratii nu mai pun transmisii manuale pe masinile loR deloc? Deci absolut deloc, nici daca ceri tu nu-ti pune.
Pai na, tu sa ne zici de ce nu conduci o automata daca te enerveaza asa mult manuala.
Ca n-am bani de masina cu cutie automata, am dat 1.500 euro pe un golf cu cutie manuala, ala a fost tot bugetul meu, de unde bani de masina cu cutie automata? Sunt sarac
Ehh, uite ai primit raspunsul
Din acelasi motiv pentru care majoritatea romanilor prefera facturile in plic, sa stea la coada ca prostii, si sa nu foloseasca cardul - DE PROSTI!
Cine a spus ca toti sofertii prefera transmisia manuala? De unde ai scos chestia asta?
Ca idee intreaba soferii profesionisti ce masini conduc, alea TIR cum zic romanii, ce transmisie au si o sa vezi ca si alea au transmisie automata
Ca idee o transmisie automata e net superioara la una clasica la orice capitol, iar de intretinere nici nu se pune vorba, pur si simplu nu intretii absolut nimic la transmisia automata, ca nici nu ai ce.Nu schimbi nimic,nici fluid nimic,nu faci absolut nimic.
Asata ce ai dat raspuns castigator bate campii,habar nu are ce vorbeste.
Cutia ce zici tu automata e si mai rapida ca cea clasica si mai economica,adica consuma mai putin,tu nu poti controla mai bine schimbarile de viteza decat un calculator deci despre ce anume vorbim aici?
Unde pui ca acum in ziua de azi orice masina sport Ferari, lamborghini, si care mai sunt toate se fabrica cu cutii automate, de ce oare, ca n-ar fi mai bune? deci nu mai asculta ce povesti zic unia, aia nici nu stiu cei aia o masina Eu in 15 ani intr-o tara unde numai masini asa sunt, nu am auzit pana acu la nici un counoscut sa i se fi stricat cutia asta automata
Iara de reparat e floare la ureche ce sr putea sa se defecteze sunt uni selenoizi, care au baie f usor de accesat, restul nu se strica.O alta piesa care ar putea sa se defecteze, pentru ca asa sunt la un milion de piese una nu este tocmai perfecta si aia se va strica, daca ai ghinionu sa ai tu mamsina aia asta e.Deci se mai defecteaza ambreaju, de fapt ceva garnituri scapa fluid si trebuie refacut ambreaju, nul poti face tu ca este sudat intr-o carcasa.
In 15 ani am auzit o singura data la un cunoscut chestia asta cu ambreaju.
O sa spui ca masinile automate nau ambreaj sau altii or sa zica. lasa sa vorbeasca aia nu stiu cei aia masina.
Ca idee nu exista masina fara ambreaj,altfel nu ai putea sa pornesti sau sa opresti.
Faptul ca sunt masini fara pedala de ambreaj aia nu inseamna ca masina n-are ambreaj
De ce lumea cumpara masini cu transmisie manuala? Simplu pentru ca asa este moda acolo, pentru ca asa is invatati oamenii acolo.
Vad tu te'ai oprit si te intrebi de ce sa nu iei una automata, dar cati is ca tine?
Oamenii au instictu ala de turma ce vad aia fac, putini se opresc si se intreaba "oare no fi mai bine altfel "
Concluzia ia-ti o masina cu transmisie automata si o sa uiti pentru totdeauna de aia manuala de facut gimnastica in trafic o sa simti ca conduci, nu ce zic altii ca la manuala simti, ce sa simti frate ca tot bagi si scoti simti cati ies ochii aia da
Am un cumnat sofer pe TIR, ia luat lu sora mea masina manuala. Dupa un timp a zis gata schimba masina trebuie sa ia alta.Eu zic ia una automata.Na spus nimic, el lucra pe TIR cu transmisie automata.
Il intreb cum e tata? Zice parfum
Schimba masina lu sora mea si cumpara una tot manuala
Il intreb, de ce ma nu ai luat automata?
Raspunsu lui : pai stiu si eu cum o fi aia automata
Deci ca sa vezi si tu de ce cumpara unia masini manuala din prostie de aia, alta explicatie nu prea vad.
Bine nu i-am zis la cumnat asta ca dupa se supara nici nu cred ca intra el pe aici, nu stie de websitele asta
De ce? Pt ca cei mai multi romanii atat is permit plus de asta in RO si in general in europa is mai raspindite masinile astea ce faci sport in timp ce conduci .
Vad dai raspuns castigator unuia care nu stie ce spune.
In primul rand o masina cu transmisie automata si aici ne referim la transmisie doara,nu are nici un cost de intretinere,costul este zero,comparativ cu cele care au ambreaj uscat clasic,la care trebuie schimbat ambreaju dupa un timp.
Deci la cele automate ai cost de intretinere zero,nu te atingi de transmisia aia niciodata,moare masina tu nu ai treab asa atingi macar ceva.
Referitor ca are un mecanism mai complicat ala bate campii,nu-i nimic complicat,dar unia vorbesc asa doara sa se afle in treaba.
Putea sa spuna ca fiind mai putin raspiandite,mecanicii nu prea au habar sa repare,daca ar fi cazul,iar costul ar fi mai mare,tocmai ca n-ar fi multi care sar pricepe,aia da.
Dar de complicat nu-i complicat,ba dimpotriva,daca se strica ceva la cutia de viteze,ai putea si tu singur sa repari, deci vorbim d e cutie nu de transmisie, ca romanii fac confuzie ei numesc transmisia cutie de viteze, ceea ce este gresit, cutia de viteze este o mica parte din transmisie.
Cea mai spus raspunsu castigator? Ca are performante mai slabe, alta balarie.Cand afirmi asa ceva ar trebui sa fi condus ambele masini mult timp,pun pariu ca el na condus niciodata o masina asa,dar sia permis sa isi dea cu presupusu
Deci o masina automata sa scurtam reactioneaza mai rapid ca una ce schimbi tu vitezele,tu nu stii mai bine ca un calculator cand sa schimbi.
Ma mira ca na spus si de consum car fi mai mare dar consumu la o masina automata este nitel mai scazut ca la una manuala,deci consum mai redus, nu cum cred multi car fi invers.
O masina cu transmisia asa nu are mai nici un dezavantaj, are numai avantaje.
la voi astfel de masini ar fi trebuie sa fie mai ieftine, dar nu stiu de ce is mai scumpe, sau zic si eu din ce aud pe la voi, nu stiu preturi exact.
Unde locuiesc eu majoritatea masinilor is automate99.99% is automate,iar daca vrei una manuala aia este mult mai ieftina,tocmai pentru ca nu-s cautate.
Deci si la voi daca astea automate nu-s asa cautate ar fi trebuie sa fie mai ieftine.Dar acolo e RO si probabil stau altfel lucrurile.
Daca ai conduce o masina cu transm automata te asigur ca in viata ta nu ai mai reveni la aia manuala,iti zic din exp, eu am condus in RO manuala, apoi aici automata si sa nu mai aud in viata mea de manuala
Pe de alta parte masinile de lux au toate transmisie autoamata, asa vin din fabrica, doara daca dai tu comanda spepcial iti fac manuala, dar asa cum vin ele automata este.Ca audi a6 in sus, mercedes clasa E in sus etc, alea asa is din fabrica, ca nu sta unu care da zeci de mii sau suta de mii sa faca sport conducand sa il apuce transpiratiile tot bagand si scotand
Pentru ca is ieftine Si multi se obisnuiesc cu manuala cand invata sa conduca si li se pare ca se simte mai bine.
O porcarie de automata. Unchiu meu, sofer profesionist spunea, si spune des.La tiruri/camioane, adormi pe drum daca nu ai cutie cu viteze manuale, efectiv adormi, prea putina actiune si etc.In schimb pe masina mica,ce poate fi mai placut sa tot schimbi, si sa ai actiune, sa simti cum faci frana de motor, sa simti cum tu coordonezi asta, nu stiu, mie imi place.Initial voiam sa dau pe automata, dar cand am vazut ca imi pune cod pe permis, salut, am zis ca mai bine dau pe manuala...Crede-ma,dupa un timp, nici nu o sa mai ai nevoie de gandit, faci deja totu automatizat, si vei intelege placerea de a conduce cu manuala.
Cine dracu mai lucreaza pe tir uri manuale? Poate aia de au masini de prin 2000.
Legat de masina mica asa e ca nu ai condus automata pana acum nu? Nu de alta dar asta e replica tuturor celor care nu au condus o automata... vrajeala aia cu sa coordonezi, sa simti sa alea alea...
Da, nu am condus, cat despre vrajeala, acu pe buna dreptate, in momentu in care incepi sa conduci automata, cam uiti manuala.In momentu in care voi fi obligat sa conduc automate, voi conduce.Pana atunci,raman la manuala,numeste-o cum vrei,obisnuinta, sau moft, sau fita, figura, oricum i-ai spune.Ideea e ca toti stim ca dupa un timp pe automata, deja uiti cum se conduce manuala.In momentu in care automatele vor castiga destul de mult teren, automat ma voi muta pe automata.Insa atata timp cat pot alege ce sa conduc, voi alege manuala.Momentan e ok, in 10 15 20 de ani cand vor iesi doar masini automate, nu o sa am incotro, nu? am o teama sa conduc automata, sa nu uit sa conduc manuala.Si asa cand conduci mai multe masini, fie ele automate, sau manuale, iti ia un minim 5 - 10 min sa te acomodezi acum ce sa zic, eu de fel conduc masini diverse find la o firma de paza,si schimband masinile ca pe papuci, masini efectiv rable, nu pot spune altceva.Dar prefer manualele, chiar daca nu am cunoscu automata deloc.Mi se pare nu stiu, pentru femei?(cu tenta de misogin dar mna, haha)
Stiu, mi-am dat seama. Fix asta e discursul tuturor celor care nu au incercat automata.
10 minute sa conduci o automata si o sa razi si tu de ceea ce ai scris.
Pot admite faptul ca ma pot insela, eu nu spun "E asa ca zic eu " ci admit faptul ca pot sa ma insel, datorita faptului ca suntem oameni, poti avea dreptate, sau poti sa nu.Acum, spune-mi tu, vazand ca ai o experienta mai vasta.Nu iti lipseste uneori sa schimbi viteza, sau nu stiu, sa asculti motoru cumva? nu stiu, doar intreb.Adica doar sa ti de volan si sa conduci,nu te plictisesti? Adica ok,e ceva foarte folositor automata,dar nu te plictisesti niciodata? sa faci totu din picioare,si mainile pe volan? Nu stiu,intreb. Spune-mi o opinie, o parere, nu stiu, cum ti se pare la drum lung? nu iti lipseste sa faci o frana de motor, sau nu stiu?
Pai fac frana de motor si cu automata ca are mod manual si poti retrograda. Majoritatea cutiilor automate au.
Aud motorul si aici, daca ii dau talpa stie si schimba la turatii mai sus, sau o trec pe modul sport si urla motorul.
In rest, mai ales in traficul din Bucuresti nici sa nu mai aud de manuala. Imi si aduc aminte cu ma miscam 2m, iar ambreiaj apasat, iar scos din viteza, iar baga in a1a, iar miscat 3m si repeta pana ma durea piciorul.
Si nu, nici in afara nu imi lipseste deloc, ba chiar mi se pare mult mai sigura automata, acum pot face depasiri cu ambele maine pe volan, nu e nevoie sa iau o mana sa schimb viteza.
Oricum la un drum lung nu schimbi vitezele asa des, deci nu poti spune ca te tinea antrenat lucru asta
Eu conduc numai in oras, rare ori drumuri lungi, si asa patesc si eu intr-una bara la bara cu ambreiaj apasat, iar baga a 2 a treapta, iar opreste iar treapta 1, e super enervant, in trafic aglomerat cutia manuala e un chin
E mult mai usor de condus... DOOH
si tu te plangi de exact chestia asta
iar faptul e dovedit ABSOLUT de carnetele de soferi care sunt limitate pentru cei care au facut pe cutie automata (nu pot conduce una cu, cutie manuala)
Aia automata e perfecta pentru traseu.
Pai ori oamenii nu stiu ca exista si masini cu cutie automata, ori stiu dar nu au bani de ele. Si eu tot automata mi-as lua, ca sa nu mai stau sa schimb enspe mii de viteze dupa fiecare semafor.
Am luat permisul pe 29 iunie anul asta, de atunci pana acum am condus aproape zilnic, 1.800 kilometri total, la inceput imi placea enorm sa conduc, dar conduc in oras cel mai mult si mereu tresa opresc la semafor, si la trecerile de pietoni cand trec oameni, si am observat ca devine foarte enervant sa tot schimbi mereu vitezele.
Pentru ca inca se produc manuale si multora le place sa schimbe viteza cand vor muschii lor.
Pe cele automate ca sa schimbi viteza cand doresti dumitale iti trebuie padele, ei masinile cu padelele respective sunt de obicei scumpe.
Eu unul am avut manulala doar la scoala de soferi, dupa mi-am luat automata si numai cu aia am ramas, nu ma mai intorc la manuala.