1Cu cât cauciucul este mai lat, cu atât suprafața de contact dintre cauciuc și asfalt este mare, deci și aderența este mai mare și crește eficiența la frânare.
2.Camioanele încărcate au o greutate foarte mare, iar un cauciuc de dimensiuni reduse, ar ceda din cauza presiunii crescute.
Ca sa poti sa le conduci si sa nu te rastorni la prima curba. Cu cat cauciucul este mai gros, are aderenta mai mare.
Nu mai vorbim de greutate. Cum sa pui 5 tone pe niste roti ca de bicicleta?
Pentru- aderenta
- stabilitate
-distribuirea greutatii pe o suprafata mai mare.
Este clar, un camion nu ar putea sta pe rotile unei masini normale. Ele sunt mai mari deci si rotile trebuie sa fie mai mari!
Sunt camioane si de 40 de tone cu, cat roata e mai mare cu atat suporta mai multa greutate!
Daca au rotile late camioanele au stabilitate mai mare si o aderenta mai mare
de ex:o masina se poate rasturna usor
dar un camion...cu ditamai rotile!
andreeaantonia întreabă: