Uzura cutiei, uzura ambreiaj si nu in ultimul rand ulei cutie scazut
la modul general am zis din ce cunosc eu, constructiv una este UTB si alta ultimul model John Deere
Depinde si de tractor. Tehnica romaneasca de pe vremea comunismului era foarte rudimentara, utilajele si utilitarele nu aveau sincroane la cutia de viteze, in consecinta "cârâiau" de noi.
La un utilaj mai modern, cu cutie de viteze sincronizata, intratul zgomotos in viteze ar putea fi de la:
-ambreiaj uzat (placa/furca) sau prost reglat
-sincron cutie viteze defect
-timonerie defecta sau deraglata.
Pentru a preveni acea cârâială, indiferent ca ai defectiune la ambreiaj sau e vorba de tractor romanesc fara sincroane, trebuie sa inveti sa sincronizezi turatia motorului cu cea a cutiei, prin metoda "dublu ambreiaj", adica apesi ambreiajul o data pentru a scoate din viteza, il ridici pe liber in timp ce accelerezi scurt motorul (pentru a ridica turatia arborelui de transmisie), apoi il apesi din nou, si bagi treapta de viteza, teoretic mai usor, fiind vorba de doua pinioane care se conecteaza in timp ce se rotesc cu aceeasi viteza. Atunci cand nu faci aceasta tehnica, pinioanele de pe arborele principal se opreste, si ar trebui sa se conecteze cu un pinion care se roteste cu viteza vehiculului. De acolo si caraitul, freaca acel pinion in fierul care sta pe loc.
David24876 întreabă: