Turbina probabil e "moarta".
In majoritatea cazurilor, uleiul scapa pe langa ax, in partea de admisie a turbinei, cauzeaza mult fum albicios, si poate duce chiar la pierderea controlului asupra motorului (se tureaza singur mult peste limita de fabrica, si nu se opreste cand iei contactul). In cazul tau, cred ca scurgerea e inspre partea de evacuare a turbinei, si de aia iti ajunge uleiul pe toba.
Oricum, nu ar trebui sa circuli asa. Trebuie reconditionata turbina, curatata evacuarea si facut schimbul de ulei + filtru.
Toata distractia asta costa in jur de 2000 de lei, la majoritatea masinilor.
Curge ulei probabil ai scapare pe undeva, verifica cei deasupra, ceva furtun sau conducta. Turbo e de ulei unde anume? Turbina n-are cum sa fie de ulei, numai daca ceva ulei cade pe ea.E un pic murdar de ulei unde anume mai exact? Turbina are 2 parti in acelasi corp-Compresoru adica partea care baga aer de afara spre intercooler si cilindri si alta parte Turbina care este rotita de gazele arse ce ies din evacuare, cilindri.Ei aceasta luata la un loc poarta numele de Turbo.Acest corp n-are locuri pe unde ar putea iesi ulei afara sa-l vezi tu, sau sa se murdareasca corpul turbinei de ulei. Uleiul ala provine din alta parte, SAU poate proveni din interior si care iese pe la locul un care turbina se conecteaza cu conducte care duc spre radiator spre intercooleru ala de exemplu.Ambele parti Compresoru si Trbina sunt sau stau pe acelasi AX, dara sunt separate una de cealalta, deci avem 2 camera separate, prin care trece acel ax comun.Acel Ax normal este lubriciat, este uns de ulei, ulei sub presiune, altfel axu ala sar bloca dupa primele rotatii.Acum ca uleiul sa nu ajunga in camera turbinei sau camera compresorului sunt acolo momtate ceva SEMERINGURI, acestea tin uleiul sa nu ajunga unde am spus. Dupa o vreme, normal aceste semeringuri se pot ciupi, se pot crapa si etc, cas niste cauciucuri. Odata ce o sa aiba fisuri sau mici ciupituri o sa scape pe acolo ulei.Deci poate scapa ulei spre camera Turbinei caz in care uleiul ala poate lua foc, acolo in camera aia ies gazele de la evacuare foarte fierbinti care roteste acea turbina, deci uleiul daca sar prelinge pe acolo ar lua foc si ar iesi pe esapamant fum ca la locomotiva ceea ce nu-i cazu la tine. Daca iese dincolo in camera Compresorului, atunci nu se vede nimic, uleiul se strange asa putin cate putin in conductele care fac legatura dintre turbo si care duc catre intercoler. Uneori daca te uiti la galeria de admisie o sa vezi si pe acolo urme de ulei, care vin tocmai din camera Compresorului.Ca urmare daca ar iesi pe la Compresor acolo la conectia aia ce zic s-ar putea crea ceva diferente de presiune sau vacum care ar face sa scape ceva ulei si pe afara si sa zicem ca sar murdari corpul turbinei cu ceva ulei. Turbo asa se verifica dai jos conducta aia ca e destul de groasa ce duce spre intercooler si daca ai ulei acolo in ea, stiu si eu o lingurita, o lingura de ulei atunci turbo scapa pe la camera Compresorului. Daca ar scapa pe la camera Turbinei cum am spus ai fi vazut, iese fum pe esapamanet, la greu.De ce ii zice Compresor si Turbina, intreaba pe aia care au construito.Eu din ce stiu ii zice Compresor pentru ca turbian aia pentru ca tot un fel de turbina este baga aer adica compreseaza aerul, il pompeaza spre cilindriIara aialanta Turbina pentru ca este rotita de gazele arse.Gadeste daca ar iesi ulei acolo in camera aia la turbina aia care este rotita de gaze uleiul ala ia foc imediat, temperatura gazelor arse este foarte mare, deci sar vedea fum la greu.Eu am vazut odat o turbina care scapa pe acolo, venise si pompierii asa ce fum iesea
Un furtun aduce ulei sub presiune la turbina. Cand se uzeaza lagarele apar pierderi in general pe partea de admisie.
La tine turbina este praf daca iti iese ulei pe la evacuare.
Relian n-a vazut in viata lui o turbina.De aceea da si cele mai multe sfaturi hazlii la aceasta rubrica.
SeforaFlorin întreabă: