Smecheria la cauciucurile de iarna o constituie compozitia cauciucului. Cauciucul anvelopelor de iarna contine mai mult siliciu, care il tine moale chiar si la temperaturi foarte scazute, de aceea are aderenta mai buna. Pentru o mulare si mai buna pe suprafata de rulare, crampoanele sunt crestate, de obicei serpuit.
In privinta santurilor, problema sta exact pe dos: anvelopele marcate M+S au caneluri putin mai largi, astfel incat SA NU SE INCARCE cu zapada sau noroi, pentru a nu pierde din aderenta. Canelurile mai largi determina insa si zgomotul mai mare la rulare (exact ca o roata dintata care se rostogoleste pe o suprafata plana).
Este indicat sa le pui mai inguste, era candva si o reclama la Audi pe care o gasesti aici http://www.youtube.com/watch?v=pQHpgaq8ty8&feature=player_embedded.
De ce? Este simplu. Daca roata este mai ingusta, greutatea masinii este distribuita pe o suprafata mai mica, ceea ce duce la o frecare mai mare, deci o aderenta mai buna. Daca sunt mai late cauciucurile, frecarea este pe o suprafata mai mare, dar forta este mai mica, si nu faci mare lucru fiindca raportul dintre roata si masina este foarte inegal. Aici este raspunsul. Daca masina calca pe o suprafata mai mica, are aderenta mai buna finidca rotile inta in zapada mai mult si taie zapada practic, ca sa inteleaga toata lumea fiindca probabil topicul va fi citit si de altii care nu au treaba cu fizica!
Frecarea nu depinde de suprafata de contact, ci de coeficientul de frecare si de greutate, deci motivul nu este frecarea mai mare sau mai mica.
Avantajul rotilor inguste este ca patrund mai adanc in noroi sau in zapada, ajungand in contact cu suprafete mai dure, unde aderenta (coeficientul de frecare) este mai buna. Anvelopele mai late vor "pluti" la suprafata, patinand si crescand riscul de impotmolire.
Cum vara este foarte mica probabilitatea de a rula pe suprafete cu noroi (ca sa nu mai vorbim de zapada), latimea anvelopei nu mai constituie o problema decat pentru amatorii de off-road, care folosesc anvelope inguste din exact aceleasi motive.
Toata smecheria la cauciucurile de iarna e ca au santuri unde ramane zapada pentru o aderenta mai buna dar depinde si de masina eu spre ex (skoda superb R16) doar nu schimb cu tot cu geanta
Este indicat sa schimbi cu tot cu janta din 3 motive:
- De la pus si scos cauciucul pe janta in timp se va strica janta si vei pierde presiune fiind cauciuc fara camera de aer;
- Pretul este extrem de scump, pentru jantat vreo 5 lei, echilibrat, alti 20 de lei, pus roata alti 3 lei, ma refer la preturile care le practica majoritatea fiindca difera de la vulcaniza la vulcanizare, sau service;
- Iarna nu este indicat sa mergi cu jantale originale ale masinii care sunt din aliaj fiindca riscul de derapaj este cel mai mare in oras nu afara cand ai viteza fiindca drumurile europene sau autostrazile sunt cat de cat intretinute desii nu excesiv, si din cauza circulatiei intense nu se formeaza strat de polei sau gheata pe ele, dar in oras la viteza mica risti sa pierzi volanul si de cele mai multe ori daca nu sunt masini parcate pe dreapta vei intra cu masina in bordura si alea de aliaj se indreapta foarte greu si sunt complet dezechilibrate dupa ce le indrepti, bagi plumb in ele ca in tun ca sa le echilibrezi la loc!
Smecheria la cauciucurile de iarna o constituie compozitia cauciucului. Cauciucul anvelopelor de iarna contine mai mult siliciu, care il tine moale chiar si la temperaturi foarte scazute, de aceea are aderenta mai buna. Pentru o mulare si mai buna pe suprafata de rulare, crampoanele sunt crestate, de obicei serpuit.
In privinta santurilor, problema sta exact pe dos: anvelopele marcate M+S au caneluri putin mai largi, astfel incat SA NU SE INCARCE cu zapada sau noroi, pentru a nu pierde din aderenta. Canelurile mai largi determina insa si zgomotul mai mare la rulare (exact ca o roata dintata care se rostogoleste pe o suprafata plana).