Principalul motiv il constituie consumul mai redus. Motoarele diesel in general nu ofera mai multa putere la acelasi consum, in schimb consumul nu creste exagerat de mult atunci cand motorul trebuie sa depuna un efort mai mare (atunci cand masina este incarcata), pentru ca motoarele diesel fac fata mult mai usor unor sarcini mai mari decat cele pe benzina. In plus mai apar si alte avantaje deloc de neglijat atunci cand utilizezi masina in scop comercial: durata foarte mare de exploatare, autonomie mare, interval mai lung intre revizii, pret mai mic al combustibilului.
In plus, principalele dezavantaje ale dieselului (reactia mai lenta la accelerare si problemele de silentiozitate) sunt foarte putin importante la un vehicul comercial.
Oameni buni primele camioane aveau motoare pe benzina mai ales cele germane din timpul razboiului si tancurile germane la fel pe benzina iar sovietici la fel dupa au trecut la motoare pe motorina in romania sau facut un camion steagu rosu pe benzina si SR112 pe benzina si aveau motorV8 ereau foarte puternice la viteza si aveau consum mare 40litri la suta ne incarcat si ereau in dotare armatei jandarmeria are asa ceva noi noute dac nu leau casat
Pe vreamea lui ceausescu prin 1983 pina prin 1986 nu mai stiu exact multe autobuze si camioane mergeau pe GPL. pentru a scoate tara din datorii
Din cauza nocselor de la benzina dar poate in viitor se vor consrui si pe alti combustibili iar din privinta randamentului e mai bun pe benzina mai usor de intretinut vorbesc din propria experienta
Posibilitati:
- fiind masini mari, au rezervoare mari si in caz de accident, mai greu explodeaza motorina fata de benzina
- consum. Se stie ca o masina "diesel" este mai convenabila atunci cand faci multi km cu ea
- randament
Anonimul are dreptate desi au o reputatie de viteza mica diselurile au cupu bun (cea ce le face excelente pentru masini mari)
SanduStoica123Sandu întreabă: