Pentru ca nu sunt masini practice pentru Romania. In plus, majoritatea sunt prost intretinute, de taranasi care s-au aruncat ca "e BMW", fara sa se gandeasca daca isi permit sa-l exploateze ca la carte.
Ele sunt masini rezistente, fiabile, insa normal, motoarele alea consuma multicel, pentru ca sunt sportive.
Pretul pieselor este mare, pentru ca e o masina cu adevarat premium. De exemplu, bratele sunt facute din aluminiu, si nu pot fi reconditionate, au pivotii capsati din fabrica, iar cand incepe sa bata, trebuie sa cumperi un alt brat. Inchipuie-ti cam cat costa, daca contine vreo 3 kg de aluminiu
Mie nu mi-au placut pentru ca stau foarte prost cu aderenta pe umezeala sau inghet, iar 'confortul' interior e dezastruos. Scaunele sunt parca cioplite din lemn, dupa spatele unui cocosat, te lasa cu dureri dupa o ora de mers, iar intr-un coupe, cu usa deschisa aproape la maxim, trebuie sa pui un picior jos, afara, ca sa ajungi la maner, apoi bagi piciorul inapoi, si inchizi usa. Au gandit multe lucruri la masina aia, mai putin partea in care ar trebui sa intre oamenii in ea, si sa se bucure de masina.
La partea de condus, poate fi dragoste la prima vedere: extrem de manevrabila in oras, nu subvireaza nicaieri, motorul dezvolta un cuplu impresionant de la orice turatie, chiar si in cazul motoarelor mici, de 1.6 sau 1.8.
Masina proasta nu e in nici un caz, dar nu prea iti faci treaba bine cu ea, in Romania: consuma multisor, te rupe la costul intretinerii, are garda la sol joasa, derapeaza la prima ploaie si iti rupe "shelele".
Vad ca le ai, imi doresc o masina de incepator care sa fie sub 700 Euro, sa nu fie cu consum mare si cost mare de intretinere, de restul nu ma intereseaza, cu exceptia Daciilor 1310 ..Am inteles ca Cielo are consum enorm, de Espero nu am idei deci vreo sugestie? M-am orientat inspre Ford Escort dar inca sunt in impas deci?
Recomand ceva Opel, la bugetul asta.
Eu am gasit Vectra 1.7 TD cu multiple dotari, inmatriculata RO cu taxa nerecuperata, si am scos-o la 400e. Dar adevarul este ca am experienta in afaceri cu masini, si am avut si noroc sa dau de ea.
La 500-600e gasesti o Astra F destul de usor, cu motor pe benzina de 1.4 sau 1.6, care consuma putin si trage bine. Intretinerea e foarte usoara la ele, preturile pieselor sunt foarte mici.
Nu prea iti recomand Golf 3 sau Vento, sunt mai nasoale decat Opel.
Fordurile din perioada aia sunt foarte bune, si sunt ieftine, dar au tabla proasta, deci majoritatea Escorturilor la pret sub 600e sunt "rupte-n doua".
Nici Opelurile nu au tabla grozava, dar macar se pot reface/intretine. Cand cumperi unul, te uiti la praguri, aripile spate, oalele din portbagaj si incerci sa te bagi sub ea, sa vezi lonjeroanele, mai ales alea din spate.
Pentru ca au si ele o varsta si un numar de km, si fosti posesori le-au cam solicitat pentru ca "E BMW" si s-a cam dus fiabilitatea, incepe sa mai cedeze sistemul de injectie una alta.
Aici ma refer in general al cele cu motorul pana in 2000cmc.