Gresit! Dieselurile pornesc mai tare decat cele pe benzina, au cuplu mai mare, au puterea si cuplul la turatie mica, pana pe la 120-140 km/h un diesel cam face de ras un benzinar pe la aceeasi putere dar peste 140 km/h dieselul sta si sta si se uita la benzinar pana nu-l mai vede Nu stiu ce sa spun, nu mi s-a intamplat ca un diesel sa plece greu adica depinde si ce diesel ca daca ai o astra g cu 1.7 cdti e normal sa plece mai greu sau un vw cu 1.9 sdi
Poate ca turbina are lag, ar fi o explicatie, turbo actioneaza mai tarziu putin si de aceea se intampla asta.[ spun si eu din auzite ]
Depinde de la motor la motor. intarzaiere apare la motoare mici sau cu tehnologie veche unde intra greu turbina. In principiu un motor diesel are cuplu mult mai mare ca un benzinar iar la plecarea pe loc pleaca mai repede.
Depinde mult de puterea de ardere a combustibilului(cat de puternic imflamabil este combustibilul )Un motor pe benzina are alta ardere, si de aici si zvagnirea mai mare, dar si durata de viata a motorului este mai mica decat a celui pe motorina.Din aceasta cauza nu o sa vezi niciodata o nava spatiala alimentata cu motorina.
Pai motoarele pe benzina pornesc mai repede dar sunt ajunse, in timp, de cele diesel.
CristiCristi - Multumesc pentru raspuns... sunt de acord cu tine!
Nu stiu unde vedeti voi dieselul sa plece mai repede. Dieselul are forta mare la turatie mica. Pleci in 1000rpm, trage si muntii dupa el, dar ajunge mult mai greu la 2500, fata de un benzinar. Asta se simte la plecare.
Eu personal ma misc mai bine cu orice benzinar la plecarile de pe loc, decat cu diesel. Eu daca stau cu pedala apasata 2-3 secunde si inca nu n-am zburat prin intersectie, daca ma mai si grabesc, nu mai schimb pana la limitare, de frustrare.
Este adevarat dar depinde, uite, un duster din 2014 cu 1.5 dci imi face de ras v40-ul prin oras, recunosc, are niste plecari mai 'agresive' fata de a mea dar la drum intins nu are nici o sansa sa se apropie de mine...
Si a mea ar pleca mai tare daca as tura-o dar nu prea ma indur sa fac asta, mai rar, cand ploua mai plec cu acceleratia la podea, schimb a 2-a si inca-mi patineaza rotile [cu anvelope de iarna]
1.5 dci trage bine, am condus si eu, si am vazut si multe care depasesc coloane prin sate. Fug 'biniditat' pentru capacitatea aia, dar nu degeaba se mai si sparg dupa 250. 000km
Imi place Renault-ul, dar ma tem de dci-uri, ca am vazut o groaza de motoare sparte. Cat timp merg sunt foarte misto, trag bine si consuma putin, dar daca ceva nu-i convine... Devine cosmar
Dar in rest, un benzinar cu raportul capacitate/caroserie corect, e mult mai sprinten la plecarea de pe loc, si la demaraj la viteze sub 80-100km/h decat un motor in jur de 2.0 diesel, fie ca e common rail, pd sau clasic. Ca sa pleci rapid cu un diesel inseamna sa il turezi dinainte, ca sa anulezi lag-ul, si nu poti face asta permanent, ca prajesti ambreajul la asa un cuplu. La benzinar si foarfeca o fac mult mai rapid, eu intr-un metru pe drept am lasat complet ambreajul, la turatie mica, si incep sa-i indes gazul
La inceput obisnuiam sa las ambreiajul cam repede sau sa-l las pe la 3000 rpm si atunci masina smuncea pe drum de tara se invarteau rotile in gol putin la plecare dar cu timpul am inceput s-o stapanesc, ce-i drept a fost cam nu prea bine sa zic asa, sa incep direct cu 136 cai dar uite ca nu am aparut la stiri ) inca...
1.5 dci a este folosit si pe noile A class din cate-am auzit intr-adevar sunt niste motoare foarte reusite, practic orice lucru este foarte bun pana se strica/te lasa )
Motoarele de renault sunt chiar bune daca stau sa ma gandesc, tatal meu a avut o dacia solenza, a facut 350 000 km [1.4 mpi] si totusi mergea foarte bine, dupa o iarna geroasa cu temperaturi de pana la -20- -25 de grade, a stat sub un morman de 1-2 metri de zapada, ce faceam eu cu lopata de zapada luam toata zapada din curte si o dadeam pe langa masina pana cand am ajuns sa o dau pe masina fara sa-mi dau seama ) asa a stat toata iarna, oricum masina aia nu o mai foloseste nimeni, sta si isi face somnul vesnic, au inceput sa cada toate la ea, nu a mai fost folosita de 3-4 ani... in schimb motorul porneste cateodata la sfert de cheie motoarele de renault sunt bune... pana crapa sau cum ai zis, pana se sparg
Alea pe benzina sunt mult peste cele Volkswagen, de exemplu.
Eu am avut Golan fost taxi, aproape de 400. 000km. L-am vandut dupa o revizie... Si ghici ce e acum: TAXI! Si motorul merge impecabil. Am schimbat la el fuzete cu totul, ca spargea si rulmentii, bratele aveau niste jocuri de atingeau rotile in praguri in giratorii... Si motorul torcea inainte. Consuma si foarte putin pentru o berlina pe benzina, in jur de 6% mixt spre urban. Daca nu ma insel, e fix acelasi motor ca pe SuperNova si Solenza, 1.4 mpi 75cp.
Gresit! Dieselurile pornesc mai tare decat cele pe benzina, au cuplu mai mare, au puterea si cuplul la turatie mica, pana pe la 120-140 km/h un diesel cam face de ras un benzinar pe la aceeasi putere dar peste 140 km/h dieselul sta si sta si se uita la benzinar pana nu-l mai vede Nu stiu ce sa spun, nu mi s-a intamplat ca un diesel sa plece greu adica depinde si ce diesel ca daca ai o astra g cu 1.7 cdti e normal sa plece mai greu sau un vw cu 1.9 sdi
Poate ca turbina are lag, ar fi o explicatie, turbo actioneaza mai tarziu putin si de aceea se intampla asta.[ spun si eu din auzite ]