Desigur e vorba de pozitia clapetei, nu a senzorului. Probabil este o diferenta de soft la diesel fata benzinare; oricum aplicatiile de pe telefon au limitarile lor, nu se compara cu un tester dedicat.
Si bineinteles ca si dieselul are clapeta de acceleratie, fara legatura cu carburatorul, pompa de injectie sau EGR. Clapeta de acceleratie are propriul sau corp, situat pe admisia de aer, exact ca la masinile cu carburator.
Nu exist asa ceva carburator pe diesel, e imposibil, dar clapeta de acceleratie evident ca are.
Off topic la raspunsul/intrebarea ta, orice motor cu ardere interna, indiferent ce capacitatea cubica/litrica combustibilul utilizat sau tip de motor (piston/rotor etc) va avea o clapeta de acceleratie, daca ai fi stiut cum functioneaza de fapt o clapeta de acceleratie, fie ea actionata electronica sau la masinile mai vechi, prin cablu de acceleratie, nu ai fi intrebat daca ar carburator la diesel. )
Mda. cocalari. nu am votat Nefolositor, pentru ca de fapt chiar era folositor. credeam ca diesel are control doar pe cantitatea de motorina injectata. daca asta înseamnă că trebuie sa ma numiți prajit. fie.
dar. e cam aiurea sa te crezi deștept pentru ca ști un lucru. eu am constatat ca invat mereu. voi, nici nu ați observat macar ca eu întrebam.
Da, da, desigur, noi suntem cocalarii... Si tu esti ala care puneai intrebari nevinovate. Iar dupa ce inveti de la noi, tot tu te superi ca nu suntem prosti. Daca trebuie, ne cerem scuze si pentru asta.
In privinta votului, stai lejer, nu imi pasa nici macar o milisecunda de votul tau, pot scapa simplu de el trecandu-te la ignorati. Dar cum banii pe care ii castig raspunzand intrebarilor de aici nu depind de voturile primite, ma amuza doar atitudinea. La fel cum ma amuza si incercarile tale puerile de a drege busuiocul.
Deci frate, hai sa iti spun simplu si pe intelesul tau: du-te bate-ti coasa, nu prea tine jmekeria.