anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

De ce pornesc masinile mai greu in sezonul rece decat in sezonul cald?

11 răspunsuri:
| mada12 a răspuns:

Din cauza temperaturi...motorul se raceste si este normal sa ii ia mai mult timp pana se incalzeste si sa porneasca

| Bishop a răspuns:

Pentru ca se raceste motorul de la vreme happy

bishop

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Motorul se incalzeste mai greu din cauza temperaturilor joase si, de asemenea carburantul este rece. Motorina de pilda devine mai vascoasa la temperaturi joase.

constantaproca
| constantaproca a răspuns:

Din cauza temperaturilor joase motorul se incalzeste mai greu.

| lily09 a răspuns:

Vrei sa ne verifici cunostintele? hahaha... tu ce crezi? nu e normal ca la temperaturi scazute combustibilul sa circule mai greu? deci dureaza mai mult pana ajunge la motor...am sa-ti notez cu 10 intrebarea asta.ha

ardnaxur1961
| ardnaxur1961 a răspuns:

Atat carburantul, cat si uleiul devin mai vascoase la temperaturi joase. De aceea dureaza mai mult pana cand ajung la temperatura optima. Gandeste-te ca toate angrenajele din motor, din cutia de viteze trebuie sa se miste usor, dar asta se realizeaza numai cand uleiul si carburantul ajung la o temperatura "civilizata".

| covexrobu a răspuns:

Nu neaparat la rece pornesc mai greu. Sunt masini care atunci cand motorul este cald porneste mai greu decat atunci cand sunt -25 de grade afara sau chiar -30. In general pornesc mai greu pentru ca uleiul se face mai vascos si poate fi "rupt" mai greu adica tras de pompa si trimis prin motor. Carburantul este mai vascos aici este cazul motorinei. Pentru ca teoretic benzina curata este putin mai densa decat la caldura. Alta problema frigul scade puterea bateriei acumulatoare. SI din aceasta cauza electromotorul primeste curent cu un amperaj mai scazut. Si de obicei iarna bendixurile si bobinele de cuplare se defecteaza cel mai usor si din aceasta cauza nu mai poti porni motorul pentru ca bobina de cuplare nu cupleaza si bendixul nu poate sa iti invarta roata volanta si tot motorul. Bendixul se blocheaza de multe ori si trebuie schimbat altfel face foarte urat si tot nu iti va porni motorul producand si alte probleme electromotorului.

Răspuns utilizator avertizat
Stefan
| Stefan a răspuns:

Toate problemele pleaca de la acumulator, si o sa spuneti de ce? În functie de temperatura din mediul exterior ea isi modifica densitatea electrolitului si in functie de acest fapt acumulatorul isi pierde din capacitate, fapt ce duce la o rotire mai anemica a electromotorului care este cel mai mare consumator de curent electric.Si de aici incep problemele de pornire, mai un reglaj incorect, un carburant neadecvat sezonului rece, un ulei care nu este iarna atat la motor cat si in cutia de viteze. Orecomandare pe sezon rece actionati pedala ambriajului pentru a deconecta transmisia de motor si pornirile vor fi mai silentioase.

| CevaNormal a răspuns:

Ai primit raspunsurile deja, dar iti mai dau un sfat si toti care citesc pot sa-l foloseasca, cind pornesti motorul mai jos de 5 grade celsius, atunci trebuie sa apesi ambreajul numaidecat, pentru a evita uzari la nivel tehnic al masinii.

| lucythebest6 a răspuns:

Pornirea depinde si de marca si uzura motorului. de exemplu am un microbuz mercedes e diesel si are 512000 km si porneste in relanti la sfert de cheie ori ca e iarna ori ca e vara, si mai am un opel ascona 1, 6 diesel ce are 178000 km parcursi si porneste greu ca naiba mai ales iarna. aproape ca imi descarca bateria cat invarte